Podílel jsem se na vzniku pravidel Dračího doupěte verze 1.6. Za hlavní cíl jsem si dal
odstranit, přepracovat a doplnit věci, které mě v DrD vždy iritovaly - zaměření na vymlacování
dungeonů (jeskyní), naprostá převaha boje před čímkoliv jiným, zápletky typu "Na druhé úrovni
vás požádal mocný král, abyste zlikvidovali velice mocného temného mága" a pod.
Verze 1.5 zrušila přidělování zkušenosti za nalezené poklady a nechala pouze za "zneškodněné
nestvůry" a za "to ostatní". To mi samozřejmě vůbec nestačilo. :-)
Pokusil jsem se navést hráče, jak by měli být na které úrovni silní - aby nevznikaly tuny
supersilných postav (zejména díky vybavení) na první úrovni s kouzelnými meči 18/+5 (opravdu
jsem takový viděl) a pod.
Zároveň jsem se snažil postupovat tak, abych ovlivnil léta starý problém - a sice to, že většina
družin končí před desátou úrovní a začínají hrát od začátku, protože postavy jsou příliš silné,
ovládají několik království či celý svět, který už několikrát stihly zachtánit, a už je prostě
nudné takto silné postavy hrát. Jak moc se tím kdo bude řídit je jeho věc :-)
Nechci pokračovat výčtem všeho; první reakce na novou verzi, že se tam "vůbec nic nezměnilo",
že "DrD je stále zaměřené především na boj" a pod. mne docela překvapily. Rozhodl jsem se to
začít propagovat - např. na Euroconu, článkem pro Legendu (který nakonec vyšel v Dechu Draka :( )
a pod. Tyto stránky jsou vlastně také propagací těchto změn :-)
Spousta lidí si novou verzi nekoupila a ani si ji z libovolného důvodu koupit nechce. Proto jsem
se domluvil s lidmi z Altaru a seznam změn vyvěsil na těchto stránkách. Zde tedy jsou.
Bohužel ještě nejsou zdaleka zpracovány všechny texty - objemově je to zatím necelá
třetina, před odjezdem na hory více nestihnu, nicméně aktualizaci můžete očekávat zhruba
začátkem března. |