Změny v Dračím doupěti
verze 1.6

týkající se roleplayingu
a vedení hry


Podílel jsem se na vzniku pravidel Dračího doupěte verze 1.6. Za hlavní cíl jsem si dal odstranit, přepracovat a doplnit věci, které mě v DrD vždy iritovaly - zaměření na vymlacování dungeonů (jeskyní), naprostá převaha boje před čímkoliv jiným, zápletky typu "Na druhé úrovni vás požádal mocný král, abyste zlikvidovali velice mocného temného mága" a pod.
Verze 1.5 zrušila přidělování zkušenosti za nalezené poklady a nechala pouze za "zneškodněné nestvůry" a za "to ostatní". To mi samozřejmě vůbec nestačilo. :-)
Pokusil jsem se navést hráče, jak by měli být na které úrovni silní - aby nevznikaly tuny supersilných postav (zejména díky vybavení) na první úrovni s kouzelnými meči 18/+5 (opravdu jsem takový viděl) a pod.
Zároveň jsem se snažil postupovat tak, abych ovlivnil léta starý problém - a sice to, že většina družin končí před desátou úrovní a začínají hrát od začátku, protože postavy jsou příliš silné, ovládají několik království či celý svět, který už několikrát stihly zachtánit, a už je prostě nudné takto silné postavy hrát. Jak moc se tím kdo bude řídit je jeho věc :-)
Nechci pokračovat výčtem všeho; první reakce na novou verzi, že se tam "vůbec nic nezměnilo", že "DrD je stále zaměřené především na boj" a pod. mne docela překvapily. Rozhodl jsem se to začít propagovat - např. na Euroconu, článkem pro Legendu (který nakonec vyšel v Dechu Draka :( ) a pod. Tyto stránky jsou vlastně také propagací těchto změn :-)
Spousta lidí si novou verzi nekoupila a ani si ji z libovolného důvodu koupit nechce. Proto jsem se domluvil s lidmi z Altaru a seznam změn vyvěsil na těchto stránkách. Zde tedy jsou.

Bohužel ještě nejsou zdaleka zpracovány všechny texty - objemově je to zatím necelá třetina, před odjezdem na hory více nestihnu, nicméně aktualizaci můžete očekávat zhruba začátkem března.





příručka PH / PPJ téma
PPZ PH o RPG, herní styly a rozhodnutí před hrou
PPZ PH Zkušenost
PPZ PPJ Zkušenost
PPZ, PPZ ed. C PH Psychické vlastnosti (přesvědčení), původ
PPZ (hráči) Původ hrdinů a jejich první setkání
PPZ (hráči) Vývoj hrdinů - přehled
PPZ, PPP, PPE-P PPJ Vývoj hrdinů ve vztahu k jednotlivým úrovním
PPP PPJ Příprava tažení
PPP PPJ Příprava světa
PPP (hráči) Oživení dobrodružství
PPE-S (hráči) vytvoření komplexního světa


PH - Průvodce Hrou
PPJ - Příručka Pána Jeskyně
(hráči) - text je sice v PPJ, ale pokud si jej přečtou i hráči, nemělo by to vůbec vadit

Všechny texty jsou z edice A (kromě případných korektur by neměl být v edicích u těchto textů žádný rozdíl), jedinou výjimkou je rozšířený (a lehce přepracovaný) příklad Eldaros v PPZ u vytváření psychických vlastností postavy (dřívější přesvědčení), který je z edice C (na pultech cca únor 2003).


Všechny odkazované texty jsou zde publikovány s laskavým svolením Altaru.



Text téměř tak, jak je v pravidlech. Ale tady bez korektur, :o) s případnými drobnými opravami, doplněními či upřesněními.
Příklad tak, jak je uveden v pravidlech.
Mé poznámky, upřesnění či vysvětlení důležitějšího charakteru, která v pravidlech nejsou.




poslední aktualizace obsahu: 19.02.2003