[ Seznam všech článků tohoto autora ] [ Verze článku pro tisk ]

Pán Prstenů po Americku - jak to může dopadnout?
Autor: Arim, přidáno: 6.5. 2001 23:24:11

Tato úvaha bude asi krátká, dlouhé totiž stejně nikdo nečte. Myslím si, že je poměrně důležité zamyslet se nad tím, co s Pánem Prstenů, vrcholným dílem J. R. R. Tolkiena provede americký faktor. Důvody k obavám mám značné. Tak například nedávno jsem viděl v televizi americký film, jehož hlavní hrdina byl klasický Robinson Crusoe. Těšil jsem se na kvalitní film, protože Robinson je podle mne velmi dobrá kniha. Nicméně američané mě nezklamali. Nejenže příběh nelidsky osekali, ale z Robinsona udělali akčního hrdinu tím, že ho nechali pozabíjet desítky indiánů. V knize jich pár zabil, ale taková jatka, jaká jsem viděl, to nebyla. Pátka, přítele Robinsona, nechal režisér jak jinak než hrdinně zemřít v boji.
Filmu Pán Prstenů předchází správně americká masová kampaň a tuny hraček, kartónových postav, ale i takových výstředností jako bust skřetů, které si stejně nikdo nekoupí. U těchto hraček jak vidno převažuje kvantita nad kvalitou, a je jedno kolik stojí, protože trh jim prorazí film. Scénář asi také nebude nijak kvalitní, jak jsme zvyklí z amerických filmů. Asi bude především jednoduchý, aby ho pochopil každý američan. Nároky na bohatost scénáře jsou totiž v Americe poněkud odlišné od nároků v Evropě.
Abych jenom nerýpal, americká technologie je velmi pokročilá a film například v britském podání by byl chudší o efekty, na které se tak těšíme, a tím pádem by působil jako chudý příbuzný amerického filmu. Co se dá dělat, Amerika má peníze, Amerika má technologii a tak má i film takový, jaký sama chce. Režisér filmu se sice vyjádřil v tom smyslu, že tento film je jen jeho vize a každý si ho možná představuje jinak, neřekl už, že právě jeho vize ovlivní spousty lidí na světě a jeho vize pravděpodobně na několik let zastíní knihu, která bude mít nesporně propracovanější děj, ale jaksi horší efekty a menší reklamu. Závěrečná otázka zní: "Půjdu na Pána Prstenů do KINA?" Odpověď je jednoznačná: "Ano!" I přeze všechnu kritiku vše nasvědčuje tomu, že film Pán Prstenů bude přinejmenším dobrý. To, jestli mě překvapí a stane se filmem skvělým, ukáže teprve čas.

Komentáře

BrcsDeepe, přidáno 3.2.2018 0:42:37
OK’ https://onlineloan.us.org/
500 fast cash payday loan same day payday loans

Fbsfplumn, přidáno 2.2.2018 15:56:24
ok’ https://onlinepaydayloan.us.org/
online payday loans direct lender
payday loans online

MhtFoobEn, přidáno 2.2.2018 13:42:34
OK’ https://cashadvanceonline.us.org/
a payday loan cash advance online

EbsflUnsal, přidáno 2.2.2018 10:54:17
ok’ https://cashloansonline.us.org/
$500 payday loan
payday cash loan

MhtFoobEn, přidáno 2.2.2018 6:32:37
OK’ https://cashadvanceonline.us.org/
bad credit loans andnot payday loan cash advance on credit card

bnggrazy, přidáno 30.1.2018 16:24:55
ok’
generic cialis
cialis tablets
cialis without prescription OK’

EcfvPhywow, přidáno 30.1.2018 6:53:50
buy viagra no prescription http://viasergeneric.com/ OK’
troxige, přidáno 30.1.2018 5:42:08
http://fastestmoneycash.com/
quick personal loan

short term loans no fees
money loans

Attacy, přidáno 30.1.2018 0:51:47
http://fastestmoneycash.com/
personal loans online bad credit

payday loan denver
fast cash

rotaPalf, přidáno 30.1.2018 0:10:46
http://fastestmoneycash.com/
personal loans oklahoma

payday loans alabama
money loans

StephenBycle, přidáno 29.1.2018 20:06:07
http://www.payloansonline.com/ Payday Loans and online Payday Loans Online Payday Loans - Payday Loans Online
Unpany, přidáno 29.1.2018 17:24:00
http://fastestmoneycash.com/
top ten payday loans

interest rate on personal loan
fast money loans

Floalm, přidáno 29.1.2018 17:05:36
http://fastestmoneycash.com/
payday loans houston tx

reputable online payday loans
fast money loans

floofs, přidáno 29.1.2018 15:12:50
http://fastestmoneycash.com/
san antonio payday loans

personal loans in charleston sc
fast money loans

Tratrime, přidáno 29.1.2018 13:45:07
http://fastestmoneycash.com/
short term unsecured loans

large unsecured loans bad credit
fast cash

MyronGat, přidáno 29.10.2017 11:57:00
http://drugrobstore.com http://drugrobstore.com - buying cialis online safe buy cialis online without a prescription buy cialis online overnight shipping non prescription cialis online pharmacy
Johnabods, přidáno 26.9.2017 14:48:11
https://freesexchat.us.com/ - sex chat free
Johnabods, přidáno 25.9.2017 22:37:07
https://writemyessay.us.com/ - write my essay for me https://freesexchat.us.com/ - sex video chat
Johnabods, přidáno 25.9.2017 5:56:42
https://loansforbadcredit.us.com/ - easiest payday loan to get
Johnabods, přidáno 24.9.2017 13:50:46
https://essaywritingservices.us.com/ - cheap custom essay writing service
Johnabods, přidáno 23.9.2017 22:22:31
https://essaywritingservices.us.com/ - Your Domain Name
Johnabods, přidáno 23.9.2017 5:55:01
https://bestpaydayloansonline.us.com/ - payday loans online https://onlineloans.us.com/ - speedycash
Johnabods, přidáno 22.9.2017 14:12:23
[url=https://paydayloans.us.org/]payday loans online[/url]
Johnabods, přidáno 21.9.2017 6:46:04
https://paydayloans.us.org/ - online payday loan
Johnabods, přidáno 20.9.2017 7:09:02
https://paydayloans.us.org/ - payday loans
Johnabods, přidáno 19.9.2017 15:53:55
https://paydayloans.us.org/ - payday loans direct lenders
Jamesvom, přidáno 17.9.2017 9:45:27
legitimate payday loans online
Jamesvom, přidáno 16.9.2017 17:02:05
personal loans
Jamesvom, přidáno 16.9.2017 0:52:52
cash payday loans online
Aaronvib, přidáno 11.9.2017 23:26:21
wh0cd7312348 tadalafil buy cialis
Kennethtog, přidáno 8.9.2017 23:25:43
wh0cd3344719 wellbutrin 150 mg
Aaronvib, přidáno 8.9.2017 0:41:44
wh0cd4299912 effexor
JohnFup, přidáno 7.9.2017 0:54:22
resource
Michaelgog, přidáno 5.9.2017 16:38:36
wh0cd1507893 amitriptyline azithromycin kamagra for sale
Kennethtog, přidáno 3.9.2017 11:23:38
wh0cd765466 lasix tretinoin cream
CharlesTinge, přidáno 2.9.2017 22:37:12
wh0cd765468 elimite generic levaquin metformin 500 mg price
Alfredsoing, přidáno 1.9.2017 22:31:01
Cialis
Michaelgog, přidáno 1.9.2017 20:21:22
cialis online
Kennethtog, přidáno 1.9.2017 20:02:37
Cialis Over The Counter
Aaronvib, přidáno 1.9.2017 16:08:18
cialis over the counter
CharlesTinge, přidáno 1.9.2017 15:39:38
buy cialis online
Michaelgog, přidáno 1.9.2017 15:35:39
buy cialis online
Michaelgog, přidáno 1.9.2017 15:35:16
cialis best price
Billydic, přidáno 1.9.2017 15:32:55
cialis online
StewartBal, přidáno 1.9.2017 15:32:34
Buy Cialis Online
BrettMog, přidáno 1.9.2017 15:32:07
generic viagra cialis
BennyCap, přidáno 1.9.2017 14:50:11
cialis best price
Michaelgog, přidáno 1.9.2017 14:43:12
Cialis Online
CharlesTinge, přidáno 1.9.2017 14:24:24
cialis from canada
Kennethtog, přidáno 1.9.2017 14:10:36
BUY CIALIS ONLINE
Alfredsoing, přidáno 1.9.2017 13:25:51
buy cialis online
Aaronvib, přidáno 1.9.2017 13:17:21
cialis prescription
Aaronvib, přidáno 1.9.2017 12:55:14
cialis
Aaronvib, přidáno 1.9.2017 12:44:13
cialis 5mg
DorothyVob, přidáno 27.4.2017 0:34:26
wh0cd157899 how can i get viagra without a doctor
Nashwill, přidáno 13.10. 2006 17:47:10
lorien:bin ladina si američani najali sami (Bush a spol.) mohli ho tolikrát chytit nechytili spolupracujou s nim a odstraňujou si tak lidi co potřebujou odstranit
Nashwill, přidáno 13.10. 2006 17:44:23
Ne to není plivání na ameriku jako takovou jen na to jak ze jejich velkofilmy jsou většinou komerce a komerce a továrna na prachy ale třeba Woody Allen je taky Amík a jeho filmy jsou skvělý..
Nashwill, přidáno 13.10. 2006 17:40:43
Námitka nejsou to americké filmy ale novozélanské jen herci jsou američtí..
A díkybohu za to nechci vidět tu sračku co by z toho udělal třeba Spielberg

Nahodny citatel, přidáno 5.9. 2005 17:37:02
Ja si myslim, ze ste vsetci kokoti.
..., přidáno 12.11. 2003 22:38:43
Američani sice lecos překroutí, ale hlavně, že to je.
Ungolianta, přidáno 5.11. 2003 14:25:49
Tenhle fim je fakt super. Zaslouží si nějaký ocenění,aspoň herci myslim si že neni tak lehký přesně vystihnout všechny ty drobný detaily který se daj dobře napsat jedině v knížce, ale tyhle herci to opravdu dokázali vyjímečně dobře. Nejlépe je, co se týče složitosti, zahrán Boromir. nemůžete nikdo říct že je PP úplně dokonalej, ale je ko krásnej film z překrásnýho prostředí. Myslim že J R R Tolkien byl genius když mohl vymyslet něco tak úžasnýho
thailon, přidáno 20.8. 2003 15:12:50
nechcem byt proti vam ale nebyt americanou europa by sa na to nikdy nezmohla. Kalitou ano, ale nemala by na to to natocit ...
Elwen, přidáno 10.6. 2003 20:42:43
Tak mi připadá, že většina lidí, co sem napsalo ty komentáře, je proti Američanům. Tak si představte, jak by to vypadalo kdyby ten film točili češi... :-)
Angie, přidáno 26.5. 2003 14:50:56
to musí být i pro samého autora - ráda bych věděla, jestli změnil názor.
Dodo Hustil, přidáno 24.12. 2002 17:21:50
To je strašná prdel si po víc než roce přečíst tenhle článek !!!
Albert, přidáno 11.3. 2002 19:31:49
Tvurci filmu sou novozelandani a s vyjadrenim pribehu se vyporadavaji po svem (reziser je velka individualita, vsechny jeho dosavadni filmy byli kontroverzni), tak nevim proc plivete na americany. to si klidne plivejte, ale s filmem to pak nema nic spolecneho. az na tu submisivni kampan s figurkama, ale to neni nic novyho.
ayanwe, přidáno 6.3. 2002 14:20:47
Daniel: a myslis si, ze tvuj pohled a zfilmovani by ostatni nekritizovali? Ja si myslim, ze at to udela sebevetsi fanousek, tak se mu to nemuze podarit tak, aby se to libilo vsem, co Tolkiena maji radi. Kazdy to vidime po svem.
ayanwe, přidáno 6.3. 2002 14:15:47
souhlasim s lorien. ale film se mi stejne libil. je hodne vytvarny. fakt je, ze je tam vic nez dost computeru, ale nekazi to. aspon podle meho nazoru
Elensir, přidáno 5.3. 2002 20:55:17
Je to dost smutný... Ale já nemám Američany moc v oblibě. jen některé co něco dokázaly.
loukota, přidáno 5.3. 2002 12:31:57
hrozně mě sere že je další díl uváděný až po roce---pojďte založíme petici za uvedení trilogie s menším rozestupem_ minimálně proto,aby jsme to měli za sebou (mě se ten film teda líbil,ale dělám rozdíl mezi filmem a knížkou -beru to tak,že to jsou rozdílná díla rozdílných autorů :respektuji oba,ale víc se mi líbí kniha)
lorien, přidáno 27.2. 2002 10:45:10
Reklamní kampan-v mezích- je dobrá věc, ale co se dělá at už u Pána prstenů nebo Harryho Pottra,-figurky, karty atd. To je mrvení krásných myšlenek.at chcípnou američani.(NEJSEM stoupenec Usama Bin Ladina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)ale americké reklamní kampaně sou svinstvo...
lorien, přidáno 27.2. 2002 10:45:07
Reklamní kampan-v mezích- je dobrá věc, ale co se dělá at už u Pána prstenů nebo Harryho Pottra,-figurky, karty atd. To je mrvení krásných myšlenek.at chcípnou američani.(NEJSEM stoupenec Usama Bin Ladina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)ale americké reklamní kampaně sou svinstvo...
Buzz Fuzz, přidáno 12.2. 2002 11:27:47
ANĚZ-> No proto ze mu dosly prachy :)
ANĚZ, přidáno 8.2. 2002 20:41:55
Faktem je, že zfilmovat Pána Prstenů by mohlo napadnout jen ty Američany (nebo zamerikanizované Novozélanďany). Jsou věci, které se zfilmolvat nedají a ani nikdy nepůjdou, ať je technika vyvinuta jakkoliv. Tím Američanům to ale pořád nějak nedochází. Proč jen Tolkien prodal práva na zfilmování??!!!
elbereth, přidáno 8.2. 2002 15:28:21
jo a ještě něco.i když v tom má amerika hodně prstů - a peněz,faktem zůstává,že režisér je novozélandan a on je hlavním tvůrcem.jinak film jsem viděl,jsem rád že jsem ho viděl,ale nic si z něho nevezmu.je to jen slabá náhražka za knihu.ale uznejte ,kdyby každej znal Pána tak jako my už by jsme nebyli tak zajímaví,kdyby jsme se o tom bavili mezi lidma.co vy nato?
elbereth, přidáno 8.2. 2002 15:22:21
co se týče reklamní kampaně na film myslím,že to lidi vezme.rozhodně nejsem zastáncem takových reklam a ani se to nechci obhajovat,ale objektivně si myslím,že většina lidí co viděli film nečetla knížku a nemají k tomu takovej vztah jako my.nehledě na to že i někteří lidi co knížku četli jsou to samí.a pak jsou tady děti a jejich záliba v kýčovitých figurkách (tím spíš když to vidí v televizi).
Zkrátka si musíme přiznat,že amici rozhodně umí ovlivňovat lidi a vydělávat na nich peníze.
P.S.jsem že si o panu prstenu mužu s někym popovidat.hrozně mě to bavi.
dokonce píšu písničky

zuzanka, přidáno 3.2. 2002 18:44:53
ja uz to videla a myslim, ze amici se toho chopily dobre...jsem vice nez spokojena... par veci, ktere se mi nelibi.. by se naslo... ale celkove ten film pusobi dobre ... Po filmu jsem jeste deset minut sedela v sedacce a vstrebavala tak silny zazitek....bezte na to... :o)
lord-Blackhand, přidáno 29.1. 2002 8:41:10
Naprosto souhlasím s autorem článku, když se do toho pustí amíci, tak jak jinak byjste chtěli, aby to dopadlo. Já už přečetl všechny díly pána prstenu i Hobita třikrát, ale i s chybama se to musí vidět!
Buzz Fuzz, přidáno 10.1. 2002 12:07:30
Dain. Nevim, možná už to víš, ale první pirátské verze na CD jsou uz asi cca 5 dní k dispozici. Kvalita je sice různá, ale je. O českých titulcích jsem se dozvěděl až dnes...
Dain, přidáno 27.12. 2001 12:23:31
Myslíte,že bude lepší film na CD nebo DVD než v kině?
TINÚVIEL, přidáno 21.10. 2001 15:09:58
Ne,Xena ne.Po uvedení filmu už všichni budou místo jména Xena používat Arwen...:-(
Ivetir, přidáno 21.10. 2001 11:08:36
Viděli jste v ukázce Arwen? Opravdu hotová Xena-a má meč.
TINÚVIEL, přidáno 10.10. 2001 21:28:09
V knížce žádné milostné scény moc nebyly-jen výjimky,ve filmu o podle mě bude naopak.
to karelG:Úplná noční můra.To se mi naštěstí nestalo,asi bych se uprostřed noci probudila úplně zpocená.

Gimli, přidáno 10.10. 2001 12:56:11
Souhlas. Čet jsem si Co se povídá... a málem mě přešla na film chuť. Málem!!! Arim má satsakramentskou pravdu a já připojuji: Stejný strach mám z trapných milostných scén. Neříkám jim ne, ale bojím se, že celý film se někdo bude pořád dojemně loučit. Howgh
Ivetir, přidáno 12.9. 2001 20:37:02
Brrr! Ani o tom nepovídej! Myslím si o tom stejnou věc jako autor. Moc dobře znám "znaky amerických filmů". To je další mínus. Ale půjdu na něj, pak budu posuzovat.
karelG, přidáno 3.7. 2001 7:40:55
Měl jsem strašný sen : hobiti se živili hamburgry , Frodo na hoře Osudu mával americkou vlajkou a pronášel patetický projev jak ze dne Nezávislosti ..
pete, přidáno 7.6. 2001 10:52:41
No, na film sa asi pojdem pozriet, aj ked sa obavam, ze atmosfera filmu nebude nic moc. Vzhladom na to, ze ma celkom uchvatila kreslena versia Ralpha Baksiho, pojdem na tuto verziu poznamenany atmosferou toho dielka z roku 1978. Mimochodom podla ukazok, co som uz videl, nova verzia ho dost vytvarne vykrada... Hudba v Bakshiho verzii je vyborna (Leonard Rosenman), uvidime ako dopadne hudba v novej verzii.
Skoda, ze Bakshi uz nemal peniaze na druhy diel.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 3.6. 2001 23:27:30
Kdyby dal každý obyvatel korunu, tak to stále bude míň peněz než trilogie stála teď!
5 miliard Kč = zhruba 125 miliónů dolarů = něco nad třetinu ceny trilogie.
Každý by tudíž musel dát alespoň dolar. Ale jak už psala Kanypai ... co přispěvatel to názor.

sup, přidáno 3.6. 2001 21:27:08
Já bych se bez filmu klidně obešel a vůbec mi nebude vadit, když Silmarillion zfilmován nebude.
Kanyapi, přidáno 3.6. 2001 19:16:13
...a 5 miliard názorů na to, jak má vypadat... promiň, jako romantická myšlenka je to samozřejmě krásný
Daniel, přidáno 1.6. 2001 23:31:57
Mozna by pomohla celosvetova sbirka...natocme si vlastni film...to by se mohlo hlasat na plakatech a v reklamach. Kazdy clovek na planete da 1Kc a hned tu mame 5 miliard. To by bylo na nejskvelejsi film v historii.
sup, přidáno 30.5. 2001 19:46:22
Zfilmování Silmarillionu si umim předstait jenom jako něco na způsob zfilmování Kytice(tak by nemusel být špatný i Pán Prstenů... ale kde na to sehant prachy...
Sir J, přidáno 30.5. 2001 15:02:05
Jednoznačně souhlasím s tím, že na ten film půjdu, ale nedůvěra k americkému chápání světa a jeho následnému vyobrazení ve mne neustále vzbuzuje hrůzu a noční děs. Mám zvláštní pocit, že to opět klesné ke komerci a hlavní postava bude nedostižitelný polobůh a jeho průvodci nesmrtelnými masovými řezníky, kteří vštípí zlu tu správnou myšlenku pomocí chladné oceli... Myslím, ale že efekty budou rozhodně na velmi slušné úrovni a to asi bude také jeden z hlavních důvodů, proč se na to jít podívat.
Daniel, přidáno 29.5. 2001 22:06:07
Co se mě týče, tak si film prohlídnu aspoň dvakrát. Ať bude jakýkoliv...podle fotek to zatím vypadá zajímavě. Ale ono to nedopadne zas tak špatně. Když je člověk velký fanda, tak si to dobré najde a když ne, tak ho aspoň ty efekty osloví. Osobně bych sice bral zfilmování Silmarillionu, ale snad časem...chtělo by to vydělat hodně peněz a zaplatit si vlastní natáčení...
sup, přidáno 22.5. 2001 0:56:22
To že jsou fanoušky Tolkiena ještě neznamená, že nejsou závislí na penězích (a tedy budou muset film zjednodušit a zpřístupnit nejširším vrstvám) a taky Arda ve filmu asi vystihnout nejde. Jinak to ale bude "dobrý" film v normálních měřítkách.Snad...
Tinne, přidáno 21.5. 2001 11:39:05
Asi jsem divná, ale já si nemyslím, že ten film bude špatný.Spousta lidí, kteří na tom filmu dělají -režisér,scénáristka,herci, malíři jsou totiž sami fanoušci Tolkiena a jeho díla.Oni si splňují své sny a já věřím,že se jim to alespoň trochu určitě povede, vnést do filmu něco z toho co nás všechny okouzluje při čtení knih.Uvidíme za 7 měsíců...
sup, přidáno 20.5. 2001 2:07:48
Kanyapi:to je dobrej napad, taky to mam v plánu.Jenom doufám, že dostanu lístky.
Jinak si nemyslím, že se film až tak zvrhne, a i kdyby ano, tak co?Knihu mi nic nezkazí.To, jak si Středozem představují jiní lidé, mě opravdu zajímám.A na film půjdu minimálněc proto, abych ho mohl pořádně zkritizovat:-).

zoro, přidáno 18.5. 2001 22:04:34
ja si myslim ze to dopadne naprosto stejne jako se startwars ...
Kanyapi, přidáno 18.5. 2001 10:22:40
Robinsona jsem vypla dřív, než mě začal štvát přes míru. S Pánem prstenů to udělat nebudu moct - a ani nebudu chtít. Ale jedno vím jistě. Budu chtít jít na to první nebo druhé promítání u nás, tam, kde budou všichni ti maniaci jako já, co ho znají jako svý boty. Mezi nima si se svou hořkostí, sentimentem, nadšením a kdovíčim ještě, co mi ten zážitek připraví, nebudu připadat sama!!!
Rían, přidáno 7.5. 2001 0:04:24
K Tvé otázce: na film určitě půjdu. Vůči komerční hysterii v podobě žvýkaček ve tvaru Prstenu, gumových Glumíků, kteří nahradí Gumídky apod. nesmyslům se obrním stejně jako vůči všudypřítomné reklamě, která se stala součástí našeho světa. Prostě vypnu mozek. Od filmu, byť se sebehorším scénářem, si slibuji, že ačkoliv jsem knihu četla několikrát, stejně mi vždy něco uniklo - a film, to přece bude jen další úhel pohledu na danou látku, víc očí víc vidí. Neříkej, že jsi knihu dokázal vstřebat napoprvé.Pokaždé je člověk fascinován něčím jiným (mění se to i s věkem a zkušenostmi). No a pak se těším na zvláštní efekty, jak jinak.
Za článek ti děkuji - Ameriku a její pohled na tvorbu vůbec vnímám stejně. Citovanou adaptaci milého Robinsona v hlavní roli s agentem 007 jsem také viděla a chvíli jsem myslela, že natočili další bondovku, brrrrrrrr.....

Jméno: E-mail:

Komentář:

Upozorňovat na nové komentáře mailem?

Přepiš heslo   --> 


Informovat o nových komentářích k tomuto článku
E-mail:

Ohodnoťte tento článek na stupnici ?/10


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


Další články tohoto autora:

 

Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist