[ Seznam všech článků tohoto autora ] [ Verze článku pro tisk ]

Těšíte se na figurky Aragorna a Arwen u McDonalda ?
Autor: Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno: 19.3. 2001 16:39:07

Tak se nám kvapem blíží uvedení prvního dílu filmu Pán Prstenů do kin. Na internetu prosakuje stále více fotografií a už i oficiální stránky se jimi jen hemží. Vedou se vzrušené debaty na témata jako "proč je Gandalf takový plesnivý dědek" nebo "mají elfové opravdu připomínat homosexuály?" (viz. např. fotografie Legolase). Debatuje se nad úrovní dabingu (překlad má údajně na starost Stanislava Pošustová, film má jít do kin nadabovaný a dvě kopie s titulky se budou potulovat v Praze a Brně). Tolkiena znalá veřejnost je v podstatě jednotná v otázce zda na film jít či ne (viz. anketa). Na film se chystá převážná většina z nás. Každý však očekává něco jiného. Jedni považují film za jakousi "třešničku na dortu dokonalého příběhu" a pouhý doplněk knihy, jakým jsou například i tisíce obrázků a spousta skladeb kapel typu Blind Guardian. Mezi tuto skupinu patřím i já. Jiní jdou na film s očekáváním toho nejhoršího a už se připravují na kritiku všeho, co nebude podle jejich představ. Těch je také dost. Další očekávají, že Pán Prstenů bude jen nadprůměrně kvalitní fantasy film a je vlastně jedno, že natočený podle (na motivy?) nejúspěšnější knihy 20. století. Tento přístup mají zvláště ti, pro které i kniha je jen další a vlastně ničím neobvyklá fantasy. Určitě tu bude i skupina těch, co Pána Prstenů četli před mnoha lety a shlédnutím filmu si příběh chtějí oživit. A stejně tak na film půjdou tisíce (a vlastně určitě milióny) lidiček, co knihu nikdy nečetli ... a právě tady je dle mého názoru kámen úrazu. Právě těmto lidem vtiskne svou vizi příběhu režisér Peter Jackson nejsilněji. Hlavně tato skupina diváků bude filmem nejvíce ovlivněna. Doslova a do písmene se mi hnusí představa amerických dětiček, jak žvýkajíce popcorn sledují Pána Prstenů a baví se o tom, že Star Wars byly lepší, elfové by mohli umět karate a stříká tam málo krve. Kolik procent diváků z téhle skupiny si pak přečte knihu (samozřejmě originál, ne nějaké paskvily podle filmu, které by se nedej bože mohly vyrojit) a řekne, že "kniha je podstatně lepší"? Málokdo ...

 Nevím proč, ale stále s k tomuto tématu musím vracet. Kdysi jsem psal, že se bojím situace, ve které se figurky Aragorna a Arwen záhy po filmu objevují u McDonalda. Trochu mne utěšilo to, že New Line Cinema dostala licenci jen na film. Teď se však vynořují zprávy o připravované hře na motivy filmu a jsem si stále méně jistý. Na film se moc těším. Pána Prstenů jsem četl mnohokrát a rád porovnám své vize s těmi režisérovými. Je mi jasné, že při dalším čtení knihy už budu filmem ovlivněn, ale tohle riziko jsem ochoten podstoupit. Ale z reklamní kampaně, který se mohla okolo filmu odehrát, mám opravdu velký strach. Pokud se začnou objevovat ony figurky o kterých píši výše, na Mattonkách nahradí 102 Dalmatinců Gandalf a soutěž o propagační předměty k filmu (tj. batoh, trička, plyšové pouzdro na telefon se vzhledem hobita a já nevím co ještě), tak asi začnu uvažovat o žalobě na Tolkien Enterprises s Christopherem Tolkienem v jejich čele. Tohle jsem možná trochu přehnal, ale ne moc ... Na něco takového snad nemají právo. Bylo by to absolutní znehodnocení všeho, co kdy Tolkien dokázal. Pán Prstenů není jen několik set stránek plytkých keců, kouzel a bitev. Je to něco mnohem většího, hlubšího a cennějšího, co si rozhodně si nezaslouží být použito jako obal na speciální menu od McDonalda.

Raději svých úvah už nechám. Stejně i tak mne zase spousta lidí nařkne z toho, že nechápu nutnost reklamy, žiji si ve svých vysněných světech a o Pánu Prstenů mluvím stejně jako věřící o Bibli. Možná tomu tak je. Ale někdy si říkám, že by opravdu bylo fajn vypadnou z toho, co jsme v rámci pokroku napáchali, a jít se toulat po pláních Středozemě. Přidáte se ?

 

Jan Čeřovský, 17. března 2001 někdy večer ...
Tento text byl napsán při plném duševním zdraví za úprku od příšerností, co momentálně běží v televizi ...

Komentáře

nanurf, přidáno 29.10.2017 11:40:45
http://viagrarvrx.com
kamagra vs viagra
buy viagra
new viagra commercials
buy generic viagra

Austriadova, přidáno 26.9.2017 21:03:45
do you take cialis with water

generic cialis

generic cialis online

cialis 20mg levitra

Vomiradova, přidáno 26.9.2017 20:50:46
viagra ideal

http://viagrabuygenzx.com/ - viagra online

viagra generic

besten viagra pillen

HaroTincgirl, přidáno 19.9.2017 1:15:43
Cialis Mg 5 Prezzo http://cialtobuy.com - cialis Donde Venden Viagra Madrid
Buy Doxycycline Online Uk
Priligy Testimonios cialis Can You Drink While Taking Amoxicillin

Findë, přidáno 10.3.2011 18:40:34
jo, všelijaký magoři z elfů dělaj homosexuály, to jest svatá pravda, ALE NENÍ TO TAK...
špičatý ucho, přidáno 18.10. 2005 19:53:26
Je dobrej film...Ale potrebuji vedet Autora knihi .. Neznate ho ?a take ilustratora ..Dik
Arwen Eowyn Aragornova, přidáno 27.8. 2004 16:07:48
Ja moc a moc rada
Gwindor, přidáno 21.6. 2004 9:07:23
Souhlasím se vším! Kdybych je potkal na ulici a mel u seme meč, luk nebo tak neco nakopal bych jim zadek!!! to mi věř!!!
Janina, přidáno 10.2. 2004 20:00:31
Ahojky.
Já si myslím, že elfové a homouši, nevím, nevím, ale Legolas určitě ne, je nejhezčí a z elfů nejpřitažlivější. Aragorn je ten nejlepší ze všech a kdyby byl utvořen ve figurku, normálně bych vpadla tam, kde to vymysleli a nechtějte vědět co bych udělala s nimi, udělala bych živé "VOSKOVÉ FIGURÍNY", které by se nikdy nepohly. Ostatní herci byli taky dobří, ale Viggo je nejlepší, nejhezčí.
A tak mimochodem ptát se, zda nechcem do Středozemě, je myslím zbytečné. Možná jen někdo, kdo nerad mění styly, názory, oblast, kde žije, tak jenom on by nejel. Já říkám anooooo!!! A svůj názor NEZMĚNÍM!!!
PS: KFC je bude mít na skleničkách a na stolech Pán Prstenů- Aragorn a Arwen opět spolu. :-)

tinwe ninque, přidáno 8.5. 2003 14:46:47
musim sa priznat ze patrim k tej skupine ktori najprv videli film.je mi to sice trosku luto (prave preto ze moje predstavy su uz ovplyvnene predstavami PJ) ale na druhej strane bez filmu by som sa ku knihe asi tak skoro nedostala.suhlasim s velkou vacsinou nazorov v tomto clanku ale xcem podotknut ze aj ked niekto videl najprv film a az potom cital knihu nemusi film zakonite povazovat za lepsi (len preto ze ho videl skor ako cital knihu) ako je to aj v mojom pripade.kniha je vazne brutalne uzasna a absolutne ma strhla do svojho sveta :))).vzdy ked sa cem odreagovat od reality otvorim jednu z trilogie a precitam aspon jednu kapitolu.je to nieco fakt nenormalne uzasne (a to hovorim ja,ktora patri k detom vychovanych na telke a co mam na konte za 16 rokov len asi 10 knih :( )
inac lidicky skuste niekedy vyrazit na nejaku mensiu-vacsiu turu a pribalit do batoha aj lotr-a, potom pri (dlhsej) prestavke sadnut niekde pod nejaky uzasny strom alebo sa rozvalit na nejakej cistinke, vybalit knihu a precitat aspon jednu kapitolu ;)
(vazne je to neopisatelny pocit :))) )

Arsiméné, přidáno 25.3. 2003 18:24:18
Tak Belcarnene, kdy je další termín výpravy? (Teda, teď doufám, že už se mnou taky počítáš).
Kéž by Arwen!, přidáno 25.3. 2003 17:18:29
A Elbereth, a Ginthoniel!
Melen Aragorn!
Melen Viggo Mortensen!
(Miluju Aragorna!
Miluju Vigga Mortensena!-ten hraje Aragorna-)
Prida se nekdo?
Na tu vypravu jdu semozrjme taky!
Budete potrebovat nekoho inteligentniho, na teto ceste...vyprave...podniku...!
Jo, a kam vlastne jdeme?
Pro uklidneni filmovych odpurcu, Pana Prsenu jsem cetla nejmin 10x, a to neprehanim!
Noro lim, Asfaloth!!!
P.S. drahy Gimli, synu Gloinuv, nevim sice, komu je tva sekyra k dispozici, ale muj luk (a urcite Aragornuv Narsil) se kt tobe prida!!!
ARWEN, DCERA ELRONDOVA

Galadriel, přidáno 29.1. 2003 17:20:32
no,tak jsme se obávali oprávněně !!! V KFC si můžete obědnat speciální Kings menu. Pak budete mít slev na PP a podobně....




Galadriel, přidáno 29.1. 2003 17:20:30
no,tak jsme se obávali oprávněně !!! V KFC si můžete obědnat speciální Kings menu. Pak budete mít slev na PP a podobně....




Sanardil, přidáno 18.11. 2002 21:43:02
Výborný článek. Zvláště souhlasím s tím, že představa malých Američánků diskutujících nad "ubohostí" toho filmu Jaksejenomsakrajmenuje od toho evropskýho autora (ještě navíc se narodil kdesi v Africe - co to asi bylo za burana) je opravdu nechutná. Ale přece si tím nenecháme zkazit radost z krásného Tolkienova díla. Takže se nejspíš vykašlu na to, co si o tom myslí "laici" a pořádně si film vychutnám. Vy snad ne?
Arsiméné, přidáno 14.11. 2002 22:35:14
Škoda, že jsem tenhle článek objevila až teď! Belcarnene, taky bych se pod to mohla podepsat, až na to, že patřím k těm pesimistům a do dneška jsem nesebrala odvahu na to jít - nejvíc se bojím toho, aby se mi pak ty scény z filmu nevnucovaly a nebouraly mi moje vlastní představy - i když film o Harry Potterovi mi do mých představ neleze. Pár scén, které jsem viděla v ukázkách, se mi hnusí (Pipin strkající do mrtvoly???!!!!) a stejně se mi hnusí vzezření elfů a Aragorna. A navíc, kouzlo, jímž je kniha prodchnutá, se nedá přenést na plátno, jsou z něj jen útržky, jako když se Frodo pokoušel zopakovat Samovi píseň zpívanou u fontány...
A až půjdete zase po Středozemi, prosím, VEZMĚTE MĚ S SEBOU!!!!!

Radka, přidáno 9.9. 2002 20:43:51
Jane plně souhlasím s tvým článkem.Jsem jedna z těch co film viděli dřív než knihu.PP jsem si přečetla ze zvědavosti.Podle mě to ani není kniha, jako něco co se čte jako ,,pohádka",mě to přišlo jako podrobný dějepis(historie),jinýho a krásnýho světa, třeba hezčího obrazu tohohle.Nemůžu říct že by se mi to a nebo ono líbilo víc.Film je hezká pohádka,ale kniha je vyprávění o historii.To je můj názor!

P.S.Oni už ty plastikový postavičky jsou naprosto příšerný,na tož poton kinder vajíčka nebo happy meal!!
P.S.2Jít s váma do Středozemě(Tolkienovi)?Samozřejmě!!!Váhal by jen hlupák!!!

Zuzana, přidáno 16.8. 2002 12:31:49
Viem,ze si moj komentar uz asi nikto neprecita, ale nech, aj tak dufam, ze mozno potesi nejakeho pesimistu vyjadrujuceho obavy o zdravy vyvoj deti, ktore sa s PP stretnu po prve v kine.
Moj relativne maly brat - ma 9, videl PP v kine uz 3x a na zaklade toho si precital nielen vsetky tri diely PP tak ako maju byt aj s dodatkamai - ziadne skratene vydanie - ale kedze ho zaujimalo aj pozadie tak sa vrhol na Hobita. Dokonca v cestine. Pri Silmarillione som ho zabrzdila, s tym, ze na to ma este fakt cas. Takze z toho myslim vyplyva, ze nejaky ten osoh film urcite priniesol...nie?

Nelenya, přidáno 28.6. 2002 13:48:03
tak hele ,Legolas nejni teplej,náhodou je ze všech elfů nejkrásnější.Porovnejte ho s Haldirem nebo Rúmilem,či Orofinem-to je hrůza děs.
Erasmus, přidáno 14.6. 2002 11:32:30
Se článkem určitě souhlasím, sice se mi moc nelíbí přirovnání elfů k homosexuálům.

P.S.: Na toulkách po Středozemi se vám určitě bude hodit kouzelník jeden by tu byl...

Leia, přidáno 2.6. 2002 17:13:13
S clankem vice-mene souhlasim, ale prave jsem si precetla vsechny nazory a jsem z toho tak trochu zmatena :-)
Ale jedno vim jiste: do Stredozeme bych sla treba hned....

Mírel, přidáno 29.5. 2002 13:49:55
no jo ale kdyby byla soutěž o Prsten moci tak si koupim třeba100 matonek abych ho měla(omlouvám se Janu Čeřovskýmu)
Kementári, přidáno 27.4. 2002 12:30:42
Bele, nemohu jinak, než s tebou 100%souhlasit.
Elensir, přidáno 8.4. 2002 20:59:17
Out_of_space---> Souhalsím s tebou. Žádný film nemůže být dokonalý!! A Elfové možná nejsou tak krásní jak je popisuje Tolkien, ale rozhodně jou lepší než lidé!!!!!!
Out_of_space, přidáno 3.4. 2002 18:42:28
Jen pro vysvětlenou. Možná nejsem bytostí ze Středozemě, ale knížky od J.R.R.Tolkiena znám a tak si myslím, že k tomu mám co říct. S filmem jsem byl prostě spokojenej a že (např.) hobiti s Chodcem netábořili pod Větrovem, ale na něm, je vcelku malá odchylka od knihy.
P.S. Elfové, podle mě, jsou tak spanilí jako ve filmu.

Númen, přidáno 15.3. 2002 18:22:27
Honzo,já sem na tom stejně jako ty!!!Miluju knížku,protože člověk může od tohohle krutýho světa utíkat do Kraje,za elfi....Myslím,že takovejch lidí teď budou milióny...třeba společnými silami dokážem aspoň trochu předělat tenhle svět...Třeba každej z nás najde svojí Roklinku a svýho Legolase nebo Arwen:-D
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 12.3. 2002 0:02:21
žádné podezření nikde neberu .. v článku je přesně to, co tvrdila (a myslel jsem si v té době i já) velká část fanoušků .. že Legolas a elfové obecně jsou ve filmu poněkdu "zšentilí" a připomínají takové ty "filmové homosexuály". Ale v ostrém filmu bylo vše ok a nemá se soudit jen podle fotek. I když tedy Haldir a jeho kolegové při vstupu do Lorienu .. darmo mluvit :)
Albert, přidáno 11.3. 2002 19:50:51
Legolas nikdy o sve sex. orientaci nemluvil kde bere autor podezreni ze je homosexual, na te fotce vypada jako ... ELF
Girl, přidáno 8.3. 2002 19:19:05
Yayo.Mohla bys mi to prosím přeložit,to co jsi řekla?Totiž,nejsem ještě moc sběhlá ve světě těchto krásných knížek a nerozumněla jsem co jsi řekla..a poněvadž jsem zvědavá,ptám se,jestli bys mi to mohla říct:-)
Kdo se budete toulat středozemí?Ráda se připojím,pokud mě ovšem vezmete s sebou:-)

Elensir, přidáno 5.3. 2002 18:00:27
Myslím, že Elfové, homosexuály 100% připomínat nemají!!!
Sohlasím s Mishmanem.

Mishman, přidáno 15.2. 2002 15:04:19
Čtu a čtu a nestačím se divit. Nejenže se tady půlka lidí halí do přezdívek postav z Pána prstenů (trochu úlet ne), ale ty vaše kecy jako sesílání "Ilúvatarova hněvu" a "gimliho sekera je ti k službám"... to jste asi včera něco špatnýho snědli ne? :-)) Nechcete, aby někdo dělal z tolkienova díla povrchní brak a sami ho tím z něho děláte. Nejsem žádný Tolkienofundamentalista (omluvte to slovo), ale když si někdo říká Gimli nebo Tinúviel tak mě to sere. Možná že se jedná o lidské tvory do desseti let věku a pak jim budiž odpuštěno :o)
Lulu, přidáno 9.2. 2002 19:40:49
Myslím, že Tolkien si Pána Prstenů představoval trochu jinak, ale přesto je to bezva. Všechny knihy jsem už četla a jediné co se mi zdá lepší jsou ty časové úseky. Příjde mi totiž hloupé, že Gandalfovi trvalo cca 12let(teď nevím přesně) než řekl Frodovy, že právě on teď vlastní Ten Jeden. Ale Legolas mi přišel dobrý a ani v nejmenším mi homosexuála nepřipomínal. A nakonec pro děti je to přece jenom víc pohádka. Stelně si ale myslím, že film je oproti mé původní představě přece jen dobbrý:-D

P.S. Jestli hledte někoho na podporu ve středozemi tak mi dejte vědět.Budu se těšit:o)

mouri, přidáno 9.2. 2002 14:30:38
Jinak do středozemě s váma půjdu ráda:o)
mouri, přidáno 9.2. 2002 14:28:07
Prosím vás neberte ten předchozí článek vážně, ale někdo tu píše za mně. Fakt sorry. Jinak je článek docela fajn:-D
mouri, přidáno 9.2. 2002 14:19:22
Nevím kterej ... tohle psal a taky nevim proč by jako elfové měli připomínat HOMOSEXUA''LY!!!
Kdo tohle napsal je opravdu... .

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 6.2. 2002 22:58:37
Děkuji za všechny ty komentáře :o)
článek je hóóódně starý .. to jsem ještě uměl psát :-D

Fosco, přidáno 6.2. 2002 21:47:16
Přidám se. Mluvíš mi z duše. Hovada.
Lucy, přidáno 3.2. 2002 20:13:24
Yajo: Skočil jsi mu na špek, vždyť on nás chtěl všechny akorát naštvat. S někým, kdo má tak nízkou kulturu vyjadřování, nemá vůbec smysl se bavit, to mi věř.
Jinak, Belcarnene: To je asi Tvůj nejlepší článek tady na webu. Víc už souhlasit nemůžu...:) Jo, a až se vydáš do Středozemě, řekneš mi včas, že jo?;)

yajo, přidáno 3.2. 2002 19:38:48
Indolya ná ve ráva Tolkien lover.Mam na teba malu otazocku aka je pravdepodobnost ze ty si akurat to jedno percento osvietenych a dusevne povznesenych vyznacov fantasy na ktorych sa tych 99% ludi hra.

S prianim
Nai lassi cuilornelyava úlúmë hestuvar


Marky Parky, přidáno 31.1. 2002 11:02:20
Zrovna jsem film podruhe dokoukal ( doma, MPEG to jistí ) a nemůžu se vzbavit pocitu, že tak jak to udělali je to prostě OK!!!. Jasně že ve filmu jsou změny proti knize a že mi tam například Tom nebo mohylové vrchy chyběly. Na druhou stranu se moje představivost s filmem dost schodovala a tadíž nemám výhrad ( snad jen k Balrogovi - až příliš se podobal Diablu :( ). A jinak dynamičnost, jakou film má, scény a hlavně rozumné zachování příběhu, prostě si nemůžu stěžovat, i když knihu mi to nenahradí. Skvěle ji to doplní. A k tomu předchozímu povinnému čtení knihy: Vlastně díky tomu, že jsem knihu četl předem jsem o množství překvapivých momentů přišel. V kině se mnou byla moje holka, která knihu nečetla. Když u brodu naskakovali tři hobiti na vor, já věděl, že Frodo to také stihne. Když Nazghulové probodávali postele, já věděl, že tam hobiti nejsou ( a přitom kamera je v tomhle místě dokonalá ) a když obr propíchne Froda já věděl, že přežije kvůli mitrilu. One ne, a celý film na ni díky tomu působil mnohem víc, intezivněji. Teď se to možná bude všem skalním zastáncům zdát rouhání, ale on označila PP za nejkrásnější POHÁDKU jakouo kdy viděla. Ja vím, že ona knihu nikdy číst nebude ( nemá na to čas a dává přednost jiné literatuře ), ale díky filmu měla šanci ten příběh poznat a PP ji oslovil. A moje představy z knihy? Elfové by mohli mít o trochu delší uši ( asi jako Spok :) a Frodo trochu tlusčí. Gandalfa jsem si představoval přesně tak ( nesmíme zapomenout, že zatím je Šedý ), Želzný pas, Minas Tirtih - skvělé, skřeti jsou úplně báječní, Legolas přímo jako by vypadl tomu mému z oka. Aragorna jsem si představoval trochu jinak, ale tuhle vizi akceptuji a Boromir - na tom nebylo co zkazit. Jak jsem se již zmínil, jediné co mě připadalo jinačí byl Balrog, a pak trpaslíky jsem si představoval o něco upravenější.

Co se týka hraček, už jsem viděl v Globusu v regále Legolasův luk i Žihadlo a je mi to ukradené. Protože ( a na tom si stojím ) není nic krásnějšího, než jako malý kluk o prázdninách ve dne lítat po lese s dřevěnými, vlastní rukou udělanými meči a pořvávat na sebe zaklínadla a po večerech pak na půdě ve světle svíčky prováďet své postavy fantastickými světy Dračího doupěte, AD&D nebo čeho jiného chcete. Sem tam lituju že se do tohodle věku už nemůžu vrátit a stále, i jako dospělý, si jednou za čas udělám úlet a scházíme se nad Dračím doupětem. Právě proto, abych mohl sám podniknout ten váš "výlet do Středozemě". A v tu chvíli je mi jedno, že to není Středozem, ale jiný svět našeho PJ, ale mám pořád onu možnost úniku. A myslím si, že jakýkoliv blikající a elektronicky zvukající meč by nám tuhle zábavu zkazil, prostě proto, že bere fantazii. Teď ještě trochu odběhnu do psychologie, abych vysvětlil argumenty ( doufám že nenudím ). Dítě až do svých 6 let nerozlišuje vůbec hranici mezi vysněným světem a realitou a až do období puberty tuto hranici stírá v době hry. Neustálý koloběh vnitřních představ śpolu s intující určují dětem pravidla her aniž by znali skutečný základ. Když si hrají na vojáky každý pozná kdy byl zasažen a má "padnout" a kdy stihl uskočit a vrámci této intuice je dětská hra fér. Ale proto aby mohla takováto hra probíhat, potřebují děti atmosféru ( ony dřevěné meče v létě v lese ) a né umělohnotnou napodobeninu filmového Žihadla. Takže, přestože je to výhodný prodejní artikl, pro samotnou fantazií dítěte je tento meč rušivý vliv a garantuji vám, že ho po dvou třech hrách zahodí do kouta a vytáhne zase ten dřevěný klacek. A jestli na tom někdo vydělá pár miliónů? Budiž, ať si, ale mě to přijde k smíchu, a nmebudu si tím lámat hlavu. A u McDonalda si takovou figurku taky nekoupím a to je moje svobodná volba zákazníka - ale opovažte se mi McDonalda rozbíjet kvuli vaší nasranosti, protože když se vracím ve 3 ráno z cesty, chci se někde pohodně a rychle najíst a to nemá s figurkami nic společného, a to je TAKÉ moje právo svobodné volby.

Ale dost už uváh na téma hračky, ještě jsem chtěl postnout jednu věc. Titulky k MPEG verzi co se šíři po internetu. Jsou ZMRŠENÉ. Hůrka se jmenuje brod, Athelas je Králoské zelí a některé véty jsou přeložené ve zcela opačném významu. Takže pokud má někdo zájem, dodám korektnější verzi na přání.

Out_of_space, přidáno 28.1. 2002 11:12:59
Kecy. Nejseš jedinej, kdo vo tom něco ví. A film byl náhodou slušnej. Myslel jsem, že bude víc Americkej, s HappyEndem. Ale aspoň se drželi knížky a nic víc si nevymejšlel. A yajo má pravdu o duchaplnejch žvanilech, co si budou myslet jak nejsou chytrý. Z toho mám taky strach
Tolkien Lover, přidáno 27.1. 2002 13:14:12
Ste hovada a 99% z vas ani nevi jak ta trilogie vznikla a proc,ale kecu vo svatokradezi McDonalda,upadku konzumni spolecnosti,vyrobe hracek pro deti mate plou hubu.Film ste taky odsoudili jeste nez ste na nej sli.Mate svy maly vysneni hovno pod prdeli,takze si na nej vlastne ani nevidite a chcete se jit toulat po jeho diky vam zapachajici zatvrdly slupce.Preju lovu zdar a at se vam z cerstveho vzduchu intolerance a kratkozrakosti neudela zle.
yajo, přidáno 25.1. 2002 0:34:19
Tej kapitalistickej vsivarne sa nebojim na to je tu predsa harry potter.Ovela viac sa obavam rychlovykrmnych hovad ktore pojdu na film vlozia za tolkiena ruku do ohna ale knihu nikdy necitali(sam som s takym bol na pive) a pocuvat od takeho cloveka dlhe eseje o kultovosti a hlbokych myslienkach a po priamej otazke mi povie ze to necital a ze mu staci film pretoze citanie je pod jeho uroven(fakt nekecam taky existuje A BUDU ICH MILIONY!!!)to je
svatokradez.A BUDU ICH MILIONY a ja som to hovoril.

Out_of_space, přidáno 16.1. 2002 10:59:06
Pána Prstenů dnes shlídnu poprvé. Jsem zvědav zda film ovlivní můj názor na knihu a celou Středozem. Osobně si myslím, že není lepšího ztvárnění než původního psaného, které jsem četl poprvé někdy v patnácti letech a od té doby žiju tak jak chci. A i kdyby ten, s prominutím, přizdisráč McDonald, to pojmul po svým, tak by to zaprvý skončilo tisíci, možná desetitisíci, žalob, a za druhý můj pohled na Středozem to NEZMĚNÍ.
Eversmile, přidáno 15.1. 2002 20:18:07
Film ušel, ale neodpustím jim, že tam nebyl Tom Bombadill. Ovšem sdílím obavy, že Pán prstenů bude na obalech od žvýkaček.
Gimli, přidáno 8.1. 2002 16:22:43
Ano, ano, i Gimli, syn Glóinův a jeho sekyra jsou ti k službám.

P.S.: Aragorn a Arwen u McDonalda? HNUS!!!!!!

Dain, přidáno 5.1. 2002 10:34:50
jasně...má sekera je ti k službám....
Stromovous, přidáno 5.1. 2002 10:32:24
Ať chrání jej kruh kamenný,do Mc Donalda
jdem,ať silný je a tvrdý je a těžký jako
černá zem,my jdem,my jdem,my válčit jdem
,my Mc Donalda rozbijem.....

Schwartzkopf, přidáno 2.1. 2002 10:37:43
AmanwhoCried, nechápu co máš proti Braindead. Netvrdím, že se ti to musí líbit, ale myslíš, že pro tu trochu kečupu je Peter Jackson horší režisér? Filmy jako Braindead nebo Bad Taste považuji za vynikající, pro mne kultovní filmy. Pochopitelně, že s Pánem Prstenů bych je nikdy nesrovnával. Už podle ukázek je přinejmenším vidět, že Jackson dokázal hranici žánrů překročit.
AmanwhoCried, přidáno 19.12. 2001 10:34:27
Není třeba míti hrůzu.
V Prosincové premiere psali o krachu společnosti Space Films která měla na stsrost distribuci filmu ve střední evropě. Díky jejím problémům film přijde se zpožděním a NENADABOVANÝ!!!
(hajelujá,Bůh existuje.), ačkoli Peter Jackson už dabing schválil( ale vždyť ten člověk natočil Braindead, to by to asi dopadlo!).
Jinak se moc těším na plyšové hobity a umělohmotné prsteny či elektronického Gluma (mluvící, to by bylo něco! ("milášku" ve čtyřech světových jazycích.{ironie}}.



Nanthei, přidáno 16.12. 2001 18:25:39
Když jsem se tady dočetla, co všechno chtějí udělat z Pána Prstenů - té nejfantastičtější knihy na světě, udělalo se mi poměrně nevolno. Taky se bojím masivní komercionalizace, ale snad ještě větší strach mam z toho, že mi film navždy vezme mojí osobní představu. Jak říkáš, prostě to už nikdy nebude stejný. Ale i tak to risknu - zvědavost je silnější. Jinak na výpravu po Středozemi se taktéž hlásím!!!
Merlyn, přidáno 11.12. 2001 15:48:19
Naprosto s Tebou souhlasím a doufám že se nestane to, abych potkávala Gandalfa na klíčích jako přívěsek nebo namalovaného na kelímcích nebo jako figurky. S tím že ovlivní nejvíce ty které Pána prstenů nečetli, to je pravda ale bohužel je to tak. Proto jen doufám že se film moc neodkloní od knihy :)
burlog, přidáno 6.12. 2001 18:18:38
Nezbyva nez souhlasit
a Udivem zasnout nad tim JAK VUBEC MUZE
E X I S T O V A T
NEKDO kdo si dovoli do Pana Prstenu a vubec Tolkienova dila zasahovat a delat tam zmeny

Schwartzkopf, přidáno 27.11. 2001 9:02:09
Díky Tinúviel :o)))
Safra safra, to se nám to dělá chytrý, když nás ostatní chváleji ;-)

TINÚVIEL, přidáno 26.11. 2001 19:47:36
Schwartzkopf:Máš pravdu jako vždy...
Schwartzkopf, přidáno 26.11. 2001 12:41:56
Teda já jenom koukám a nestačím se divit. Film jste (předpokládám) ještě neviděli a už sesíláte Ilúvatarův hněv na všechny strany. Když čtu o Pánu prstenů jako "Bibli" a že by ho měli lidé číst místo Koránu, jde mi mráz po zádech: vždyť tady přeseně vidíte několik příkladů "Tolkienovského fundamentalismu" :-((( Tinúviel, ani nevíš, jakou máš pravdu s tou možností, že si někdo vybere za vzor Saurona. Vždyť na počátku ani Sauron, dokonce ani Morgoth nebyli zlí. Pouze chtěli svévolně konat správné věci - tak, jak je sami považovali za správné, nicméně proti vůli Ilúvatara. Jak jinak mám rozumět tomu, když někto píše o výletu s Kalašnikovem do McDonalda?
Přitom nebýt těch proklatých Američanů, asi by nikdo nikdy takto velkolepý film nenatočil (nikdy jsem neviděl "menší" přefilmované Pány prstenů, ale z vyprávění vím, že to nebyla žádná sláva). Odpovězme si tedy jednou pro vždy na otázku - chceme, aby takový film existoval? Pokud ne, je v pořádku, že se bouříte. Pokud ano (a pochopil jsem, že se na něj většina přítomných těší stejně jako já), přestaňte probůh už s tím věčným dštěním ohně pekelného. Be positive! Samotnou holou kritikou ještě nikdo nikdy nic nevytvořil. Pevně věřím, že jak z knihy, tak z filmu získám spoustu vzrušujících zážitků - z každého trošku jiných asi. Ale pokud ne, rozhodně žádný kalašnikov shánět nezačnu :o)

Curufire, přidáno 25.11. 2001 21:26:48
To Illuvatar nemel nikdy dopustit!
Sverit PP do rukou takovych AMERICKYCH
neznabohu-pro nekoho kdo to necetl to muze byt treba i dobre, ale me srdce se bude svirat uzkosti,kdyz Arven,jako XENA,prijede zachranit Froda k mostu.
Myslil,ze se utrapim, jako tehdy nekteri elfove.
A Elbereth Githoniel ...
Snad ta me muze spasit.
Takove zverstvo..
Az to shlednu, tak uvidim,ale nedoufam
v zazrak, bohuzel
Znechuceny Curufirë

TINÚVIEL, přidáno 12.11. 2001 19:25:16
My na ně Ilúvatarův hněv posílat nebudeme - jestli se film nepovede,Eru to zařídí sám,řekla bych...
Glorfindel, přidáno 11.11. 2001 20:26:25
!!!!!!!!Ať to sám Eru odvrátí!!! Prosím!!!!
Glorfindel, přidáno 11.11. 2001 20:23:30
Myslím si něco podobného, každopádně by bylo nejlepší, po zhlédnutí premiéry( a jestli špatná) seslat na Jacksona a Mattela a Mekdondu a všechny ostatní Ilúvatarův hněv!!!
TINÚVIEL, přidáno 11.11. 2001 17:20:29
To jo,ale pochybuju.Tohle jim nemůže odpustit ani sám Eru...
Jon"ik", přidáno 10.11. 2001 17:57:15
Kéž jim Valar odpustí...
TINÚVIEL, přidáno 24.10. 2001 19:51:26
Jasně...Já třeba řeknu něco o krásné něžné Arwen.A někdo mi začne odporovat,že Arwen byla bojovnice...a takových případů,myslím,bude hodně...Kdyby tak spolu s prodávanými lístky každý musel přečíst PP,kdo by chtěl,prosím-kdo ne-má smůlu,potom by se to zredukovalo na ty lidi,co v tom nevidí jenom další trhák.
Ale to jsou jenom moje hloupé spekulace.Na film si půjde,kdo bude chtít.Ach jo....

Ivetir, přidáno 23.10. 2001 20:59:10
Mě štve, že lidé budou PP znát jako film a možná my budeme považováni za blby a všichni budou říkat "Ne, to je jinak!" a budou si vyměnovat kartičky...Brrrrr!!!
TINÚVIEL, přidáno 18.10. 2001 19:23:54
Hezky nepíšu,píšu,co si myslím.A k té druhé tvé poznámce-myslím,že nemam právo to posuzovat...
, přidáno 17.10. 2001 22:24:32
pokud je Doriathská princezna tak hezká
jak hezky píše,Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

, přidáno 17.10. 2001 22:16:04
doprdele,jestli se stane to,co prorokuje
Jan čeřovský spálim hobita,silmarillion
Pána Prstenu i Nedokončený příběhy (za
což bych normálně vraždil)přivážu si na
čelo pásku s tengwar vemu univerzální
měnu SSSR (soudruha Kalašnikova)a pudu
je vzstřílet Mc Donalds zapálim a pak se odeberu do síní Mandosu. ZDAR!!!!!!!

TINÚVIEL, přidáno 13.10. 2001 14:48:46
Přemýšlela jsem nad tím,co jsi psal nahoře v článku o Bibli,Belcarnene.Asi je to tak.Pro nás je PP něco jako pro křesťany Bible.Kdyby jistí lidé četli místo např.Koránu PP,asi by to tu vypadalo lépe.Ale kdo ví,třeba by si vzali za příklad Saurona,a co potom?
Martin "Noname", přidáno 9.10. 2001 11:26:25
Už se na film těším. Co víc dodat? Asi nic, protože vše už zde bylo několikrát řečeno.
Ivetir, přidáno 5.10. 2001 11:30:21
Jdu se toulat s Tebou. Do Kraje, do Roklinky... Tenhle svět je příliš hnusnej. Figurky v kndervajíčkách a Happy Mealy jsou mi k pláči.
cholewa, přidáno 3.10. 2001 20:23:51
Bude to tak, bude to o hovnu, nebude to o fantasy, bude to o penězich, připravte se na to, bude to větší kampaň než Starworz a Pokemon dohromady. Nejhorši na tom je, že ani třetina lidi, kteři na tom ujedou, nebude mit o nějakém Tolkienovi nebo dokonce !knize! Pán Prstenů ani páru. Tak to je!
TINÚVIEL, přidáno 30.9. 2001 9:00:44
Rozčílila jsem se proto,že máš pravdu,ale Pán prstenů je prostě Pán prstenů...
TINÚVIEL, přidáno 30.9. 2001 8:56:55
S problémy všedního světa se potýkáme pořád,tak nám aspoň na chvíli nech NAŠÍ STŘEDOZEM.Jestli si nechceš "hrát na blbosti",nemusíš,ale to "hraní" nech aspoň nám!(promiň,že jsem se tak rozčílila,neber si to osobně:-)
Schwartzkopf, přidáno 27.9. 2001 10:09:33
Hej Garione, diky :-)
Zfleku bych sel do Stredozeme s vami, ale nemohl bych se zbavit pocitu, ze si hraju na blbosti. Copak nevidite, ze Arda je kolem nas? Ze je to skutecne svet, ktery jest? Jenom nam krapet prerostl z tech hranic, ktere pan Tolkien stihl popsat ve svem velkolepem dile. Eldar nas uz davno opustili a svet bez nich se stal smutnym mistem. Ale to je nas udel, ktery nikdo nezmeni tim, ze si bude hrat na Stredozem. Nikdo z vas ji nenajde: prave proto, ze si chcete hrat na krajinu z knizky, nevidite, ze vsude kolem vas takova krajina uz je. A je daleko fantastictejsi nez si myslite a misto dobre znamych bytosti, o kterych jste cetli v Panu Prstenu a uz se toho o nich o mnoho vice nedozvite (pokud si pan Tolkien jeste neschoval nejake dasli zapomenute pribehy) se v ni muzete setkat s jinymi lidmi a uzivat si to dobrodruztvi, az budete postupne poznavat jejich pribehy a ucit se jejich kouzla. Nechtel jsem puvodne nikomu brat tu krasnou iluzi, nad kterou se tady tetelite. Naopak chtel jsem ji zbavit vsi iluzornosti - proc jezdit do lesu, abych si mohl na neco hrat? Proc tu hru radeji nezit naostro ve svete, ktery je nam dan k dispozici? Jen pro to, ze pribeh Pana Prstenu uz nekdo napsal a tim nam usnadnil rozhodovani, co je spravne a co nikoli?

TINÚVIEL, přidáno 22.9. 2001 20:22:08
Tak kdy vyrážíme???
Nagamanteh, přidáno 22.9. 2001 18:52:46
Cesta do Středozemě-beru to tak že jako válečník bych mohl potkat někoho na zaseknutí.
TINÚVIEL, přidáno 15.9. 2001 22:03:10
Spacák mam celkem teplej,nemam ale žádnou vhodnou zbraň,vlastně jdeme přes Mohylový vrchy,že jo,tak je to jedno.
Nenwen, přidáno 15.9. 2001 19:43:52
ps.:berete me s sebou,prosim prosim???
Nenwen, přidáno 15.9. 2001 19:42:21
Premyslim o koupi noveho spacaku-na Caradhrasu by mohlo byt docela frisno coz?ale ne-ja zapomnela,ze je to "jen"fantazie...takze radsi si dam rande s nejakym amerikanskym blbeckem u McDonalds...muze mi vypravet treba o Star Wars.bleeeeeeeeeeeeeeeee
Garion, přidáno 6.9. 2001 17:48:15

Schwartzkopf to tu pěkně zamrazil. S jeho názory, pokud se nad nimi rozumně zamyslíme, nezbývá než souhlasit. S komercí, jakkoliv je odporná, sami nic nezmůžeme a nám, obrněným, neuškodí.
Jen k tomu hraní si a ztotožňování: To, že jsi navštívil Schwartzkopfe tyto stránky, svědčí o tom, že jsi příznivec FANTASY (aspoň v to doufám). A o tom to právě všechno je. Naše představy, s kým se v románu ztotožníme, která z postav jedná právě tak, jak bychom jednali my, jak vypadá lokalita, ve které se to či ono děje. TO VŠE JSOU PŘEDSTAVY a to nám knihy umožňují. Pevně věřím, že Christopher Tolkien nedá souhlas k novým pokračováním, k úpravám stávajícího PP, či jen k doplnění fotografií z filmu do nových vydání PP.

A k té výpravě: 9 nebo 13, na první výpravu po středozemi jich šlo 14 + Gandalf. Když mi dáte prsten, půjdu i jako Bilbo. A když ne, tak si ho najdu pod Mlžnými horami. A pak si mě nepřejte, vy odporní skřeti :)

TINÚVIEL, přidáno 4.9. 2001 20:30:45
Do Středozemě chci taky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TINÚVIEL, přidáno 4.9. 2001 20:25:00
Musim se taky připojit.Nejsem tak vtipná jako tady všichni ostatní,ale myslim,že mam k PP co dodat.Četla jsem ho poměrně hodněkrát a pokaždý jsem tam našla něco,čeho jsem si minule nevšimla.Na ten film se těšim,ale zároven se dost bojim,co z toho udělaj.
Jsem docela hlava děravá,jedinou básničku,kterou jsem se(bez problémů)naučila je:Tři prsteny prp krále elfů pod nmebem...(dál psát nemusim,všichni víte o co se jedná,že mam pravdu)

Schwartzkopf, přidáno 19.7. 2001 13:33:05
Myslím, že vzhledem k režii Petera Jacksona nemusí být o kvalitní zpracování bitev ve filmu starost :-) Spíše jsem zvědavý (jako asi většina lidí), jak se ten film do mně "trefí". Z fotek a ukázek to ale vypadá velmi slibně - nevím jak vy, ale nemohu se zbavit pocitu, že toho Froda z ukázek důvěrně znám... Podobně, jako když jsem poprvé viděl ilustrace Alana Leea, ktrerého považuji za nejlepšího Tolkienova ilustrátora, a který se (jak čtu z titulků) také na filmu podílel.
A z těch reklam bych velkou trágu nedělal - jak známo: problém, který nemůžete řešit není problém, ale neřešitelná blbost. Většina lidí v téhle diskusi si přeci taky hraje. Ne sice s malou Galadrielkou - spíše si vymýšlí, čím by chtěli v tom životě být - ten je Fëanorem, ten Círdanem, ten zase chce být zajímavým, tak je prozměnu Sméagol. Není to asi tak skandální jako Gandalf z umělé hmoty, ale úsměv (spíše úšklebek) to u mne vzbuzuje stejně. Když už tu někdo mluvil o svatokrádežích, jak byste označili to, že si někdo říká třeba Aragorn, jen proto, že se mu ta přezdívka líbí? Pravda, nevydělal na tom ani desetník, tudíž to není ona proklatá komerce, ale je to proto v pořádku? Nerad bych, aby to vyznělo, že snad někým z této diskuse pohrdám, spíš bych chtěl upozornit, že to spílání, které tu všude čtu, je vám stejně na draka. Jen tak mimochodem, bez (lidem vrozené a tudíž těžko kritizovatelné) potřeby ztotožňovat se s někým - v tomto případě z příběhu Pána prstenů, by neexistoval ani ten proklínaný cirkus reklamních kampaní a umělohmotných mečíků. A upřímně řečeno - změní snad ten kousek plastiku váš názor, vaše vnímání a prožitek Středozemě a vůbec Ardy, Eä, aneb světa, který jest?

Elwiean, přidáno 19.7. 2001 9:34:58
Na PP se snad dostanu, ale strašně se děsím té mánie potom (a vlastně už teď). Panenky Galadriel a dokonce Prstenového přízraku, hrůza.
Když někdo půjde nejdřív na film, a potom si teprve přečte PP, bude se cítit trochu podvedeně, protože si bude říkat : "Jakej Tom Bombadil, vždyť tam vůbec nebyl!" a " Tady jim měla pomáhat Arwen,ne?" Je potom na každém jednotlivci, jestli uzná spíš Tolkiena nebo film. A u nás ( myslim tim ty, co už PP četli a vědí, o co kráčí) je to tak nějak naopak, jenže se ten film většinou spíš přejde s lehkým úsměvem na tváři, ale spoustou všelijakých myšlenek a pocitů v hlavě.
Pak jsou tady lidi, co na všem chtějí jenom vydělat, ty si ani tu knížku nepřečtou, hlavně, že je co prodávat.
No, je to asi trochu zmatený názor, ale rozeberte si to jak chcete.

P.S: Výprava do Středozemě? Božský to nápad. Kdy se vyráží?

Wastepunker, přidáno 13.7. 2001 12:18:38
Já vám seru na komerčního Mc Donalda...
P.S.:chudák Tolkien:-(

Jakub Tytykalo, přidáno 8.7. 2001 15:49:23
Přidám . Docela si dokážu představit život ve Středozemi,bez bedny,aut a
telefonů, na koni,třeba jako rohanský
jezdec,jednou za čas posekat pár skřetích krků....mrknout se,jak se daří Stromovousovi...

Sup, přidáno 3.6. 2001 21:37:34
První díl jich má jen 350 a to neni tak hrozný.A možná budou lidi chtít vědět, jak to dopadne, a tak si koupí další.
Tethtoril, přidáno 1.6. 2001 21:29:30
Mě je taky 14,ale už to vidim jak si někdo koupí cédéčko,pustí si ho několikrát a pak bude dělat machry jakej je velkej znalec PP a Středozemně(obzvlášť,když bude vlastníkem všech dostupných zbraní a ve své oblíbené restauraci si každý den dá AragornBurger).Mimochodem,myslíte si že lidi například neodradí 1100 stránek???Pokud ještě půjdete do středozemně,udělejte si prosím v partě místo i pro zaklínače...předem děkuji.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 31.5. 2001 22:32:44
Takze hura! U McDonalda nic nebude! New Line Cinema totiz uzavrela smlouvu s Burger Kingem :-/
Vice informaci tady ...

sup, přidáno 20.5. 2001 2:19:49
Když to chceš vědět tak mě je taky 14 a celkem běžně chodím na mně nepřístupný filmy, takže je tahle diskuze tak trochu bezpředmětná.Ale:říkáš většina je konzumní, ale co ta menšina?Ať si klidně většina film nepochopí, jde přece o tu menšinu(stejně je celá přístupnost zvrácená-kdybych ťeď zapnul televizi za sebou, uvidim daleko "závadnější" věci, než můžu vidět v kině).Máš pravdu, že rodiče na to kašlou, ale neměli by.
Arim, přidáno 18.5. 2001 17:27:40
Ahoj, jdu to tady kulturně obohatit :-). Feanor(e), mě je to úplně jedno, vodkud byl, jestli to nevíš, Tolkien se narodil v Africe. Aleyo, mě je také 14 a přesto zastávám názor, že by měla být přístupnost až od patnácti. Proč? Tak za prvé: nikdo dnes na přístupnost neklade důraz a pokladní v kině nechce občanský průkaz, prostě na to kašle. Za druhé: většina společnosti je KONZUMNÍ jen málo dětí (věk 0-15 let) pochopí, že film není dostatečnou náhradou za film. Zapřísáhlí fandové to jist pochopí, le těch je prostě méně. Supe, rodičům je často jedno, na jaký jde film, dítě jim může lhát a oni se to nedozvědí. Rodiče to prostě dítěti většinou nezakážou. Motto: Fantasy zdar a Tolkienovi zvláště.
milmor, přidáno 17.5. 2001 12:51:30
Koukám, že jsem dost dobře zmatená. asi půjdu sama,když píšu na Středozápad místo do Středozemě. Musím si to čtení PP zopakovat.
milmor, přidáno 17.5. 2001 12:43:40
Jestli je na cestě na Středozápad pro mě místo, jdu s vámi. Musím se ale přiznat, že mě k přečtení PP donutil asi před rokem můj šestnáctiletý syn, a dalo mu to dost práce. Ještě že jsem poslechla. Teď od něho asi dva dny vím, že se natáčí film a od té doby jak můžu, prohlížím tyto stránky a čím dál víc se těším. Jasně že mám trochu strach, jak moc se bude film od knihy lišit. Ale tak je to většinou, že film bývá pro ty, kteří knihu četli, trochu zklamáním. Jen zírám, kolik lidí se tady "schází", těší mě to a proto se chci přidat. Tak mě napadá - půjde s námi určitě i ten, kdo mě ke čtení Hobita i Pána prstenů přemluvil.
sup, přidáno 12.5. 2001 15:14:49
Aleya:jseš úplně stejná jako ti "staří"-MALÁ DĚCKA??-jak je chceš odlišit¨?Kdo nám dal právo odpírat jim přístup k filmu(a leččemus jinému-tam je to ale často měně sporné)?Jak zjistíš co pochopí a co ne?Celé omezení přístupnosti je zvrácenost-co třeba geniální děti...Když už by měl někdo něco zakazovat, tak rodiče(i když to je taky sporný),kteří znají své dítě nejlépe.Někdo Pána Prstenů "pochopí" v 6 letech a někdo nikdy.
Aleya, přidáno 11.5. 2001 19:59:57
Dost lidí tady mluví o tom, že by se měla zvýšit hranice přístupnosti, kdosi říkal až od patnácti...to mě NAŠTVALO !!! Jistě malé děcka to skutečně nepochopí, ale když je mi 14, nejsem zas až tak úplně bvlbá a NEBUDU si hrát s Barbie Galadriel. A nejsem sama. Tohle platí i o mých přátelích- ČTEME P.P a CHÁPEME o co tam jde a ten film rozhodně nebudeme brát jako další akčňák. Takže prosím vy starší dvaceti přestaňte brát lidi pod 15 jako ty ,malé nechápavce´ a uvědomte si, že leckdy chápou víc než ti dospělí.
Sméagol, přidáno 10.5. 2001 11:55:54
Sssss....zdravíško moji mališcí poutníškové..glum..nechtělo by to s miláškem na výletíšek?O práždninách samožrejmně.
Sméagol, přidáno 10.5. 2001 11:37:10
Nazdárešek moji milášci!
O prázdninách jde Glum na mališký výletešek,šel by někdo se mnou..

Feanor, přidáno 9.5. 2001 20:02:53
Stalo se vám někdy ,že jste lítostí plakali nad tím ,že Středozem je jen výplod mysli geniálního Angličana ? Mě ano...
Annca, přidáno 5.5. 2001 12:59:56
Achich ouvej! Tak jsem znova (asi po 10x) dočetla PP ,abych si trošku zpravila chuť po té strašidelné komerci, co se vynořila okolo filmu... při pomyšlení, že budou po ulicích pobíhat děti se Žihadlem z umělé hmoty, které vydává "elektronické zvuky boje, jen na dvě tužkové baterie!" mi běhá mráz po zádech, vlasy mi vstávají hrůzou na hlavě a má Tolkienem odchovaná duše se bouří... protože mě doma četli místo Červené Karkulky a Jeníčka a Mařenky Hobita a PP...
Středozemi, Středozemi! Co ti to chtějí udělat?! Takhle zkazit milionům lidí náhled na Tebe!...
Kdy vyrážíte na toulky? Abych stihla sbalit...

Sup, přidáno 26.4. 2001 2:31:58
Myslím, že to berete všichni jen za špatný konec.Mě taky děsí panenky a la barbie a podobné ohavnosti.Ale těch, které film (pokud bude opravdu dobře udělaný) přivede ke knize nebude určitě málo a právě v tom bude (snad) hlavní přínos filmu. Mám za to, že kniha je dostatečně silná, aby překonala film.
Ti, kteří se spokojí jen s filmem na něj stejně rychle zapomenou, což bude jenom jejich chyba.Budou mít sice na Tolkiena dost zdeformovaný názor,ale oni by ho jinak(kdyby film nebyl) stejně nečetli, takže je to víceméně jedno.A navíc - po tom , co se film stáhne z kin, komerce kolem něj rychle odezní a nám zbyde jen dokonalá KNIHA.

MEGAJOHN, přidáno 24.4. 2001 1:02:46
Film bude jistě pro nás,pro tu správnou skupinu,pěkným doplňkem. Je nás po světě mnoho,my jim to vytmavíme :-)
Velice rád bych se toulal po Středozemi,abych se přiznal,občas se tak procházím lesy, a nechávám se unést představami Lorienovskými,Fangornovskými a Hvozdovými :-) Chtělo by to na našem světě takové krásné místo :-) Jeee,to už je hodin,pujdu spát a nechám se unášet sny odehrávajícími se ve vznešené Středozemi. Ahooj, MEGAJOHN

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 22.4. 2001 23:22:51
Všechy vás rád uvidím na chatu. Bohužel lidi se tam sejdou jen málokdy. Každopádně v diskuzním fóru to chvílemi docela žije. A už se dají přidávat komentáře i přímo na stránce o filmu. Have fun!
P.S. ve středu ve tři tu snad budu :-)

Lamedon, přidáno 20.4. 2001 22:25:45
Hmm, tak jsem se ti opet prolizal po strankach, Belcarnene - a nejak me ty fotky z filmu deprimovaly. Zvlast Saruman vypada jako prestarlej hipik. Taky bych o filmu s nekym prilezitostne i pokecal, pokud by byl zajem, tak zkusim byt tady na chatu v utery ve tri. Uvidime jestli se ti to naplni, zatim jsem tu nikoho neodchytil :-)))). Hezkej vikend.
Arim, přidáno 20.4. 2001 17:30:31
To nebude blbost dětí, ale jejich NEVĚDOMOST. To je problém, jo, jo. Svatokrádež jako bejk.
Kuba, přidáno 20.4. 2001 17:23:54
Na film PP jsem se už docela dlouho těšil až do té doby, než jsem se setkal s předtuchami o veliké reklamní kampani, kterou můžou vymyslet snad jen Američani. No, posuďte sami, z jakých jiných zemí proudí filmy, ketré předchází vskutku monstrózní reklamní kampaň, než z USA? Co já vím, tak z žádné. Vize s velkými plakáty postaviček Gandalfa, Bilba, Froda a mnoha jiných postav ve výloze McDonald se asi bohužel (opravdu hodně budu truchlit) jednoho "krásného" dne stane skutečností, ale já budu ten poslední, komu se ty figurky zalíbí, protože se to podle mě dá přirovnat ke svatokrádeži (věřící prominou). Co se týče malých dětí, kteří máchají žihadly a povikují, že ten a ten je skřet a ten a ten je Boromir, tak ty se k originální knížce ani nedostanou, protože budou tak uchváceni vzláštními efekty a kdoví čím ještě, že budou říkat, že neexistuje žádné lepší zpracování, než filmové. Koneckonců, je to jejich blbost, že i když budou PP číst, tak jim budou vnuceny nějaké ty knížky, které vzniknou podle filmu, takže se jim nedostane plnohodnotného PP. Mimochodem, o těch knížkách podle filmu mám podobné mínění jako o panenkách z MD. Rád bych se k tobě přidal k cestě po Středozemi, protože mě zajímá, jak vypadá Glum.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 18.4. 2001 22:45:50
Takže je tu další série fotek ... tentokrát busty a sošky postav. Všechno to najdete na stránce o filmu.
Arim, přidáno 17.4. 2001 17:18:31
Bůh žehnej Americe! Bude to potřebovat! Teď mě pěkně naštvali, kuci! Ne že bych je měl někdy rád, to ne, ale TOHLE! Nejen panenky, ale i zbraně! A co autíčka??
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 17.4. 2001 14:59:29
Takže lidičky už je to pomalu ale jistě tady. Chcete vidět Aragornův meč, Legolasův luk? K dispozici už jsou hračky! A stejně tak i figurky postav. Tak se dobře pobavte ... jsou tady :-(
Arim, přidáno 13.4. 2001 22:30:56
Jo, ale ty knihy, který budou lidi číst nebudou originály, ale budou to knihy vydané podle filmu. Levné paperbacky.
Patrik Helta, přidáno 13.4. 2001 0:10:18
Lidi, lidi. Myslím, že to berete z úplně, ale úplně špatného konce. S článkem i s názory tady nemůžu souhlasit. První díl PP jsem si přečetl asi před čtyřmi měsíci a tak mě dostal, že jsem dlouhou dobu po tom – vlastně až do teď – nemohl myslet na nic jiného. První co si představím, když čtu dobrou knížku, je „kdybych měl možnost, tak bych to zfilmoval“. A když jsem se z nějakého novinového článku dozvěděl, že se točí film LotR, tak jsem myslel, že asi umřu radostí. Nestalo se tak a do 20. prosince, nebo kdy to mají dávat, jako bych nežil. Jen čekám… Na film jsem tak nadrženej, že to asi nevydržím. A ať mi nikdo, kdo si PP přečetl neříká, že se taky netěší. To že většina lidí bude soudit PP podle filmu, protože knihu nečetli může být pravda a že se u McDonald’s objeví figurky podle filmu je také pravděpodobné. Ale myslím, že právě to všechno donutí lidi, aby si koupily i knížku a přečetli si ji. Než jsem přišel na tuto stránku, nikdy mě nenapadlo, že by mohl někdo mít výhrady k tomu, že se podle PP točí film. Proboha, lidi, proberte se! Co víc byste si chtěli přát? A to že se prodává panenka Galadriel je přeci úplně jedno a není to žádná špatná zpráva. Alespoň uvidíte, jak si ji představují jiný lidi. Sakra to jsem se nějak rozkecal. BTW: Taky bych se někdy radši místo počítače vydal do Středozemě a udělal pár kouzel. Až se budete toulat, tak se připojím k vám – jako mág samozřejmě :-).
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 11.4. 2001 11:41:19
Potvrzené z rozhovoru s Liv Tyler tuším a prý je vidět i na jedné z posledních fotek z filmu (nejnovější fotky tady. Jinak s touhle diskuzí bych se možná přesunul spíš do fóra.
Lamedon, přidáno 11.4. 2001 10:50:54
Aha, takze si budu muset shanet i CDcko. Ale proboha - to jsou vazne potvrzene informace? Ja nevim, zacinam byt ohledne filmu pesimisticky cim dal vic.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 11.4. 2001 10:40:22
Lamedon: tvrdší to má být v tom, že do kin ořezané bitevní scény (nepoměrně naturalističtější) se objeví až na DVD. BTW co říkáte na potvrzené informace typu: "S družinkou bojuje v Helmově žlebu i Arwen" atp. ?
Lamedon, přidáno 11.4. 2001 10:20:55
Húúú, Arime jsi poslem špatných zpráv. Znesvěceni díla JRRT je tady. Vykopávám válečnou sekeru. Mimochodem, co to bude ta tvrdši verze na DVD? V čem to má být tvrdší? V případě tohohle filmu mi výraz "tvrdší" zní dost podezřele.
Glumino, přidáno 10.4. 2001 22:09:02
Nemyslím si, že podstatné je, zda to ten či onen přečetl či jinou formou srozuměl, ale zda ví o co tu vlastně jde. A právě těch naturalistických bitev se bojím, aby to ti "teens" nevzali jako "Dost dobrej akčňák"...Brrr... Prosím autora o odplivávajícího si smajlíka... no spíše "worsíka". Předem děkuji.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 10.4. 2001 21:20:00
Rozhodně by to nebylo od věci. Ale myslím, že na tenhle nápad kina ani producent nepřistoupí :-)
Arim, přidáno 10.4. 2001 19:51:39
Ano, tvrdší verze má na DVD opravdu vyjít. Osobně bych dal přístupnost na film až po té, kdy by zájemci o film prokázali znalost knihy Pána Prstenů, tozn. až po té, co by Pána Prstenů přečetli. Je to blbos, ale něco do sebe to má.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 10.4. 2001 14:57:23
Problém přístupnosti až od určitého věku bych neviděl jako nějaký problém. Já osobně bych bitvy dělal daleko naturalističtější a přístupnost dal tak od 15. Jenže cílová skupina 12-15 let je příliš velká, něž aby si ji producent mohl nechat uniknout. Snad bude "tvrdší" verze alespoň na DVD...
Straka, přidáno 10.4. 2001 10:20:38
Pěkný článek. Hlásím se do " expedice Středozemě " také.
Glumino, přidáno 10.4. 2001 0:59:25
Moment ! Ale kde žijete ? Myslíte, že v dnešní době někdo hrotí mravní zodpovědnost ? To neznamená, že když je napsáno, že je něco přístupného až od 12, že to bude odpovídat obsazení kin, ale to je v případě extrémů. A je mrzuté, že právě lidičky před dosažením určité mravní dospělosti se dají velmi snadno zmanipulovat. Ale to jsou vše případy soudnosti rodičů... A to je kámen úrazu.
Arim, přidáno 9.4. 2001 15:51:25
Jo, u nás bude od 12, ale mám tušení, že v Americe je tato hranice posunutá na 13 let. Sám režisér v diskuzi řekl, že bitvy ve filmu budou o 13. To je ale irelevantní (nepodstatné). Úvahu možná sesmolim, až bude čas.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 9.4. 2001 10:16:56
Arim: souhlas. Snad jen, že film je přístupný od 12 let. BTW pokud sesmolíš nějakou zajímavou úvahu, rád ji uveřejním přímo na stránce o filmu.
Arim, přidáno 8.4. 2001 20:35:32
Jo, boj s trhem, který pošlape krásné věci je marný. Určitou naději vidím v tom, že film je přístupný až od 13 let. Neříkejte mi, že si 13-ti letí lidé hrají s panenkami! Oficiální výrobky k filmu by mi ani moc nevadily. Dokonce bych si docela přál hrníček s Gandalfem. Proč ne? Ale urážení postav neumělým (rozuměj nešikovným, též patlalským) převáděním jejich podob do plastikových panenek je NEPŘÍPUSTNÉ! Vždyť nově nastupující generace nebude hodnotit příběh Pána Prstenů podle knihy a její hluboké myšlenky, ale podle těchto gumových panáků!!! A co my, fanoušci a znalci Pána Prstenů? Nám zbydou jen oči pro pláč. Můžeme jen doufat, že LOTR mánie (další po Pokémonech) značící se nekvalitnímy, zato kvantitativnímy výrobky přejde rychle jako každá jiná a děti našich dětí se opět vrátí k hodnotnější a zábavnější knize, k veledílu, které je určitě tak dobré, aby přečkalo tyto útrapy.
Glumino, přidáno 8.4. 2001 14:25:35
To "nabil" je tam úmyslně, já jen aby si někdo nemyslel, že jsem až natolik negramotný :)).
Glumino, přidáno 8.4. 2001 14:21:48
Při shlédnutí tohoto článku a těchto všech komentářů jsem nabil pocitu marného boje. Když už jednou člověk objeví určitou hodnotu, ať je jakákoliv a čehokoli. PROČ se jí zbytečně zbavovat ? Nechci vám brát naději, ale reklamní kampaň je stále ještě pořád silnější než my. A mrzí mě, že si ještě jen málo lidí uvědomilo, že peníze nejsou hodnotou pro všechno. Pokud se ale najdou lidičky, kteří budou mít dostatek možností, dejte mi vědět. Vstanu od počítače a dem...
Arim, přidáno 6.4. 2001 18:23:45
Vážení příznivci Pána Prstenů! Bohužel z internetu nesu špatné zprávy, je tu to, čeho jsme se obávali. Na stránce: http://www.entertainmentearth.com/ najdete internetový obchod s hračkami. Zadáte hledat "Lord of the rings" a zděšení Vás nemine. Za 19.99 dolarů zde prodávají Galadriel Special Edition. Je to panenka vznešené Galadriel, pravá od Matella nebo kterýho čerta i s pěkným vybaveníčkem. A proto truchleme, neboť znehodnocení životního díla J.R.R. Tolkiena se zdá býti nezvratné. Toto je pouze první vlna ničivé komerce. X mana nahradí Aragorn, doktora Balrog.A ptám se: PROČ???? Proč musí jít vždy o peníze? Bohužel se s tím nedá nic dělat. Já beru bejzbólku a du vymlátit nejbližší Mek Donald :-)).
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 1.4. 2001 21:01:55
Kanička: velice pěkný názor. Jen prosím zkus svou dceru "přinutit" aby si nejdříve Pána Prstenů přečetla, pokud už to neudělala. Přeci jen bude lepší, pokud bude znát originál ...
Kanička, přidáno 1.4. 2001 16:17:59
Díky. Člověk si někdy s podobnými pocity připadá - ve svém věku a v tomhle světě - opravdu divně. Když jsem poprvé zaslechla tu zvěst, že je film na cestě, první dojem byl: Proboha ne, ruce pryč!! Teď už je zvědavost příliš silná, ale jsem si jistá, že to bude bolet. Nečisté pracky nevědomých budou ošmatávat věci posvátné :-/ ...
Jo, je to pošetilost. Jasně, že se to nedá zastavit. Byla to jenom otázka času. Úplně stejně to někdo určitě cítil u Lewise Carolla a mnoha dalších.
Každopádně, na film půjdu (a vezmu s sebou svoji dvanáctiletou dceru, která si nedala PP vymluvit, i když jsem ji přesvědčovala, ať si ještě dva-tři roky počká) a pak už nic nebude stejné, jako bylo předtím...

Aelirenn, přidáno 30.3. 2001 3:12:40
Mimochodem - moc pěkný článek - čteš mi mylšenky! Gratuluji!:-)
Aelirenn, přidáno 30.3. 2001 3:11:53
Jestli si chcete užít cestování po Středozemi a nestačil vám elfcon - či jako já jste tam vůbec nebyli - jděte do Prašných cest! Tam se splní vaše sny!
Lamedon, přidáno 22.3. 2001 16:52:54
Ne, já budu mít na práci něco mnohem důležitějšího (rozuměj hnusnějšího). Užij si to i za mě.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 22.3. 2001 11:42:36
Tak OK! Vyrazíme hned jak nás bude 9 :-)
Já bych se určitě vynořil jako ten Smíškův oslík :-)
Nebude někdo z Vás (Círdan, Kal_Kal, Lamedon) na ElfConu ?

Lamedon, přidáno 21.3. 2001 22:55:40
Kdybych se já mohl inkarnovat do Středozemě, tak s mým štěstím bych se tam vynořil jako "Captain Grisnakh".
Lamedon, přidáno 21.3. 2001 22:46:06
Celkem tvé postoje v tom článku chápu. Sám patřím k přechodu mezi skupinami "třešničkář" a "pesimista". Co se filmu týče - zvlášť jestli se toho chytnou McDonaldové, Hasbro apod. (Galadriel - opravdová od Mattela) tak to budu považovat za svatokrádež (ty ostatně taky, jak soudím z tvého textu). Ale což, dějou se i horší věci.
Cirdan, přidáno 21.3. 2001 22:24:39
Proč 13 a ne 9(já za hobita nepůjdu)? :-)
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 20.3. 2001 23:41:20
Tak se nám tu výprava pěkně formuje! Až nás bude tak 13 můžeme vyrazit!
Cirdan, přidáno 20.3. 2001 21:19:13
Klidně se stebou budu toulat po Středozemi(nebo Tě podpořím jestli je budeš žalovat za pouzdro na mobil ve tvaru hobita), ale bojím se že to nakonec dopadne tak jak si líčil tu Ameriku. Nejsem pesemista ale může to dopadnout ještě hůř - třeba až Ti budou nabízet Jeden prsten se slovy "Jeden prsten vládne všem, Jeden jim všem káže, Jeden všechny přivede do Temnoty sváže". :-( No přece jenom doufám že to tak nedopadne a že to zůstane v přijatelných mezích. "Jsem nositel štěstí a výherce prstenu, jsem jezdec na soudku." :-)))
Kal_Kal, přidáno 19.3. 2001 8:48:38
Rád se k Tobě v toulání připojim.:))
Bylo by to jistě velice hezké potakt bandu skřetů.:))

Jméno: E-mail:

Komentář:

Upozorňovat na nové komentáře mailem?

Přepiš heslo   --> 


Informovat o nových komentářích k tomuto článku
E-mail:

Ohodnoťte tento článek na stupnici ?/10


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


Další články tohoto autora:

 

Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist