Jak šel život...



27-09-2004

JoooOOOoooOOOooo ! :)
Tak to vypada, že se to DrD+ do vanoc přeci jen stihne, a že vyjde na přelomu listopadu a prosince! :)
A práce už zase odsejpá! :-)

ADSL
Ve středu mi konečně doma zřídí ten Internet Expres. Hosana. Po 17 dnech od objednávky...
Sice se chlubily průměrnou dobou snad tří či sedmi dnů, už si nepamatuju, ale nedávno ohlásil Telecom rekord - 1200 přihlášek na IE denně. Ještě před půl rokem to bylo 1200 týdně, pokud si dobře pamatuju...

Dech Draka 4/'04
V Dechu Draka číslo 4/'04 mi vyšly 4 články. Recenze z GC, Stav DrD+, Jak publikovat dobrodružství a zhodnocení letošního Spáru. Bál jsem se, zda to už nepřeháním... nemám téměř žádnou zpětnou vazbu... ale reakce v diskuzi o Spáru na Tarii jsou pozitivní a dokonce se mluví o nejlepším letošním čísle :o) Člověk je rád, když vidí, že to, co dělá, má nějaký smysl, zvlášť když to bere tolik času...
Dokonce se ve výše uvedené diskuzi Bouchi zmínil, že během jednoho měsíce by se na webu Altaru měly objevit všechny příspěvky do letošního Spáru. Asi to bude poprvé, co budou mít i normální hráči šanci porovnat, co vlastně všechno musí porotci Spáru přelouskat. A jak se říká, "pokud se chceš v něčem co děláš ještě víc zlepšit, začni to učit" (nebo začni o tom psát, nebo se staň porotcem ;-) ), už jen to přečtění může každému dost napomoci... to znám z vlastní zkušenosti :-)

V dalším Dechu mělo vyjít krom dalšího článku (o vedení hry) také něco na způsob "vzorového dobrodružství". Před dvěmi hodinami jsem se dozvěděl, že to bude nakonec až v šestém čísle. Tím lépe, aspoň na to budu mít víc času.

Konečně celebritou!
Alena Antalová, herečka Městského Divadla Brno, má velká oblíbenkyně a držitelka Thálie "Herecký talent do 33 let", květinářka z Četnických humoresek a aktérka hlavní role Pojišťovny štěstí, se konečně stala slavnou. Mám to s jistotou potvrzené. Včera se o ní totiž psalo na titulní straně Blesku...
Vytáhli tam dva roky starý případ z jejího soukromí, kdy si chtěla odpočinout od divadla, zamilovala se do Jiřího Berouska a jezdila s jeho cirkusem. Blesk to samozřejmě podal s podtitulem "Skandál při natáčení! Utekla s cirkusákem!" a zajímavě to emočně podbarvil, aby se normální člověk nestačil divit, čeho všeho jsou ti slavní schopní a jaké to jsou mrchy... Samozřejmě neopomíná dodat, že "jejich vztah ale neměl dlouhého trvání...", patnáct měsíců se jim zjevně zdá málo...
Další fází na cestě ke slávě pak asi bude, až někdo odněkud vytáhne její nahé fotky, s její hlavou namontované na cizí těla...


10-10-2004

Jsem skoro nemocný, naštěstí to už ustupuje... ale díky tomu a díky duševnímu rozpoložení, které ten stav provázelo, jsem toho moc za ten týden dovolené na pluskách neudělal :-((

Hry
Celkem zanedlouho by měla vyjít nová počítačová hra - Knights of Honor. (GZ tvrdí, že že za pár dní, Bonusweb, že v prvním pololetí 2005). Po dlouhé době na poli strategických her něco opravdu dobrého. Bylo vydáno i 240timegové demo, vřele doporučuji. Stáhnout se dá např. z www.gamezone.cz.
Chvíli po zřízení IE jsem se koukal, jak je na tom Unreal Tournament, jak moc se ještě na netu hraje. Inu, hraje se, ale cca v 1/3 případů jen instgib (mutátor, kde jeden zásah kamkoliv do těla = smrt). UT 2003 se nahraje skoro vůbec, ani v ligách - kde zbyl jen UT2003 CTF - instgib. Hraje se teď UT 2004. Já ani nevěděl, že něco takového vyšlo, :-) ale stalo se tak už v únoru. Prý je to na šesti CD (UT 2003 byl na třech) :-)
Nicméně UT 2004 mi přijde o řád lepší než UT 2003, který mne moc nenadchl - spíše naopak. Přidali tam spoustu věcí, které byly zamýšleny do UT 2003, ale které hráči zavrhli, jakmile se o nich dozvěděli, a to samozřejmě ještě dlouho před vydáním hry. Díky tomu je tam pak nepřidal ani výrobce. IMHO právě tyhle věci by dali hře nový rozměr a byly by (v určitých modech) změnou k lepšímu, jako např. místo, kde hráč naráz dostane všechny zbraně, ale jen s určitýnm množstvím střeliva. Nový je i mod "Onslought", který je strašně chytlavý. Dva týmy bojují o dobytí nepřátelské základny, ale než do ní mohou vtrhnout, musí ovládnout a udržet určitou síť energetických bodů - a právě o ně probíhá boj. Je zde strašně prostoru pro taktizování. Novinkou jsou zde vozidla, letadla i tank - opět vyvážené a více hratelné. Silně uvažuju, že si UT 2004 na Invexu koupím - pokud bude levnější než v GZ obchodě, kde stojí 999 Kč. Stějně tak uvažuji i o Civilizaci III, která nedávno vyšla jako DeLuxe (se všemi datadisky pohromadě) a na Bonuswebu ji mají za 1199.

Vlasy
Včera jsem byl na svatbě, předevčírem na Vlasech. Na nově otevřené hudbení scéně Městského Divadla Brno. Scéna je hodně dobrá, zejména mne zaujalo ozvučení - nic takového snad nemá žádné divadlo ve Střední Evropě. A muzikál to byl naprosto fantastický, už chápu, proč se o něm mluví jako o králi všech muzikálů. Asi nejsilnější muzikálový zážitek (a těch muzikálů jsem už pár viděl), a možná vůbec nejlepší muzikál (jak příběhem, tak provedením), jaký jsem zatím viděl. Možná předčí i Babylon, který jsem dosud řadil na první místo.

Updaty
Jak vidíte, snažím se to tady updatovat dvakrát měsíčně, snad mi to vydrží :-)
Tak, dopsáno, a jdu se vrhnout zase na to plusko.


26-11-2004

Od poslední aktualizace uběhl měsíc a půl. Chtěl jsem se ozvat alespoň po měsíci, ale to jsem měl zrovna práce nejvíc. Dokončovaly se zrovna DrD plus.

Práce na plusku
Teď už jsem se trochu vzpamatoval, ale ten poslední týden, kdy měla jít PPH a PPJ do tiskárny byl hrozný. Tři až pět hodin spánku denně (a jednou také jen jedna hodina spánku), stovka mailů na konferenci každý den, nepřetržitá práce na dodělávání nejrůznějších věcí, vesměs za lidi, co slíbili něco udělat a neudělali to, chození do postele mezi čtvrtou a šestou ráno.
Nejzajímavější byl ten úplně poslední víkend. Rinvit, který měl psát dvě části - Vedení hry a Tvorbu dobrodružství - už týden až dva nereagoval na žádné mé dotazy ani upozornění, přestože koncem října tvrdil, že stíhá. Naznačoval jsem to na konferenci, ale v pátek jsme pochopili, že na něj opravdu spoléhat už dál nemůžeme. V průběhu pátku se nám z minima informací podařilo vymyslet několik možností, jak ho kontraktovat - ale nepodařilo se. Jak se nakonec večer zjistilo, vůbec nebyl v ČR. Mezitím se už hledali lidé, kteří by to napsali za něj, a ti lidé se nakonec našli - Sombra a Tramis.
V pátek večer se také s překvapením zjistilo, že Vedení hry paralelně píše i Ubik, který původně na Tvorbě dobrodružství dělal, ale pak ho podle mých informací předal Rinvitovi. Takže na tom najednou dělali dva lidé, a nevěděli o sobě. Jak jsem se o dva dny později dozvěděl, Ubik to Rinvitovi nikdy ani nepředal, a mým přímým dotazům na toto téma se vždycky nějak vyhnuli. Zajímavé to bylo také ve chvíli, kdy se naskytla otázka, čí verzi použít - Ubik ji měl krásně uhlazenou, i pro začínající hráče s tím že i pokročilí tam něco našli, všichni na konferenci prohlašovali, že určitě použít tuto verzi - ale mně připadala poněkud zdlouhavá a pro sebe jsem tam až tak moc zajímavého nenašel. Sombřina mi připadala obsahově daleko zajímavější, ale vůbec nebyla pro začínající hráče a byla psána hodně stručným a bodovým stylem. To se není moc co divit, když na to měla víkend a Ubik na tom dělal už dlouho. Po vyčerpávajícím diplomatickém úsilí se mi podařilo nakonec vytvořit jakéhosi hybrida, který obsahoval všechno a se kterým jsem byl jakž takž spokojen i já. Výhrad jsem měl ještě dost, ale už to byly pouze vady na kráse a na takové pilování zdaleka nebyl čas, i tak se na mne koukalo dost lidí zamračeně, že řeším takové drobnosti, zatímco je dost práce i jinde.
S Tvorbou dobrodružství to bylo zajímavé neméně. Tramisův text byl svižný, vtipný, nápaditý… ale… použít se do pravidel příliš nedal. Nakonec to dopadlo tak, že to Erric ve spolupráci s Tramisem ještě znovu komplet přepisoval, trochu se drželi načatého stylu (nedokáži odhadnout, jak moc se bude líbit hráčům - asi jak komu), ale už se jim nedalo moc pomáhat, protože každý další autor by ten styl ještě víc pomíchal a výsledkem by byl šílený mix. Konečný výsledek je přinejmenším velmi zajímavý, ale hlavně že je použitelný.
Na pozadí jsem já pracoval několik hodin (zhruba dvacet čistého času?) na ceníku, srovnávání dostupných středověkých cen a jejich aplikování do systému DrD+, Bouchi odvedl hrdinský výkon, když dokázal přemluvit smluvně vázanou tiskárnu, že jim tam pošle tu příručku o 36 hodin později, čímž se nám čas téměř zdvojnásobil, řešily se ještě renonce k PPH (které mělo odejít do tiskárny v pátek, ale odešlo až v pondělí), prováděly se korektury a nacházely se chyby v již vysázených věcech… prostě totální chaos. Chvíli předtím - do pátku - Erric kompletně předělával vzorové dobrodružství (které je také nakonec také od základu jiné, než jaké se plánovalo). Ještěže jsem měl už to ADSL, hlásit se pořád na modemu, to by bylo něco. Však Erricův účet za telefon (Erric je na modemu) jen za těch pár dní půjde do stovek a stovek.
No prostě sranda. Ze začátku člověk skoro až zuřil, když viděl, co všechno se stále kazí, ale po pár dnech jsem se tomu už opravdu jen smál. Nic jiného jsem ani dělat nemohl. PPJ vůbec nebyla taková bezproblémová, jak ještě chvíli před uzávěrkou vypadala. Zdaleka není podle mých představ, ale hlavní je, že vůbec je, což byl díky vypadnutí Rinvita tři dny před odchodem pravidel do tiskárny takový malý zázrak.
Těšil jsem se, jak si hlasitě oddechnu, až to bude za mnou, ale žádná velká úleva se nedostavila. Naopak jsem se týden potácel v absolutním kopru, odpočinutý jsem si pořád nepřipadal, vytratil se mi ze života jakýkoliv řád… Ale už jsem se z toho všeho naštěstí vzpamatoval. Teď už jen dodělat ty přednášky o DrD + na Herden (co začíná právě dnes), napsat poslední článek do Dechu Draka - takový rozlučkový, dobrodružství tamtéž a mám tolik volna, kolik snad ani nepamatuju… Do budoucna se chci hlavně věnovat těmto stránkám, fotografování, snad i nějaké té povídce a konečně i stálému a pravidelnému hraní RPG, pravděpodobně právě DrD+… A dokonce zbude čas na nějaké počítačové hry, aspoň doufám ;-)

Promeškaný podzim
Jak jsem tak dělal na dokončování plusek, jen jsem hleděl, jak kolem mne probíhá nádherný podzim, a já si nemohu vzít dovolenou a celý týden akorát fotit… :-( Byly také nádherné mlhy, žloutnoucí listí… tak zase až za rok. Pár fotografií se mi přesto udělat podařilo, ale ještě nemám čas je upravit a vystavit, takže až v prosinci.
Nicméně i tak jsem si udělal čas pro výlet na Babí Lom (v den, kdy odešla pluska do tiskárny) i do Beskyd, kde nás zastihl první sníh. Minulý víkend byl ElfCon speciál, protože odpadla těloscična tak značně komorní s dvaceti lidmi, tam jsem foťák neměl, předminulý VelkoMoravský Sraz na Čenisově chalupě v Beskydech - odtamtud pro změnu fotečky mám. BTW to byl ten hororový víkend jak končila práce na pluskách, měl jsem sem odjíždět v pátek o půl druhé, nakonec jsem jel až v sobotu dopoledne a vracel se brzy v neděli ráno - ale alespoň něco, když tohle je poslední z celowebových srazů JC, jediný, který přežil…

No, myslím, že tohle by pro dnešek stačilo. Ještě mám dost jiné práce. A další aktualizace bude snad opět zhruba za dva týdny!

           


31-12-2004

Tak pluska měla ještě dohru začátkem prosince, kdy se zjistilo, že knězovy zázračné schopnosti se musí od základu překopat... Nakonec na tom dělal Erric a později i já. Myslím, že oproti původní verzi jsou ty schopnosti podstatně lepší ;o)
Na pluska už jsou tuny reakcí a mnohdy si dost protiřečí. Někdo si stěžuje, co tam dělají ty příběhové texty (IMHO to byl skvělej nápad), jiným se dost líbí. Ne, že bych to nečekal. A dnes přišlo z webového dotazovacícho rozhraní plusek několik "dotazů a nejasností", který si asi zarámuju a pověsím na zeď. Začíná větou "1)Z jakého důvodu jste překopali celý systém DrD?" a dál se ptá, kam zmizela odolnost a na co jsou vůle a zručnost, proč už tam není mág a alchymista, proč je z 36 úrovní jen 21... :-))
Reakce jsou různé, protiřečící si, zcela odmítavé i nadšené. Někdo kritizuje přítomnost tabulek, že všechna ta čísla se dají snadno odvodit (tak proč je proboha používá??), jiný zase kritizuje, že tabulky jsou moc složité... Když jsme byli na Fénixconu a čekali na zahájení programu, seděl za náma nějaký hrozně chytrý expert, který si prohlížel PPH a komentoval: "Tohle je překopírovaný z gurpsů, tohle je zkopírovaný z ejdýendý..." Proklínané DrD se najednou vychvaluje pro svou jednoduchost (když jsem jeho jednoduchost před pár lety zdůrazňoval, ostatní měli spoustu protiargumentů). Snažím se dost krotit, protože na spoustu příspěvků bych odpovídal strašně ironicky a nediplomaticky. Škoda, že když jsem jeden z autorů, že to nemohu dělat :->
Díky tomu, jak se pluska dokončovaly narychlo, aby se stihly vydat do vánoc, je tam spousta překlepů a chyb. Denně chodí kolem pěti dotazů či žádostí o upřesnění a několik dalších se řeší i na fórech. Tady je zatím ne úplně oficiální zápis z výslechu tiskařského šotka Přeskládala, a tady je oficiální fórum k pluskům, kde odpovídají přímo autoři.
No, to by k pluskům už konečně mohlo stačit :-)




Myslel jsem si, že aktualizaci provedu kolem 12.12., ale nějak jsem v tom předvánočním shonu nestíhal. Nicméně odteď už by se měly rozjet zase tak po dvouch týdnech.
Poslední letošní Dech Draka vyšel nečekaně brzy - po dvouch týdnech, co šel do tiskárny. Vzpomínám, že jednou mu to trvalo i šest týdnů, obvykle mu to trvá kolem čtyř. To je docela problém, protože adresa těchto stránek už je venku, zatímco já čekal, že budu mít na aktualizaci RPG sekce čas až do půli ledna. Nicméně i tak první update by mohl být kolem třetího či pátého.


Tak ať se vám ten následující rok daří!


10-01-2005

Zámek za propastí
V tomto přepychově zařízeném pokoji je podstatně chladněji. Jemná záclona líně poletuje v průvanu u otevřených balkónových dveří. Venku se do propasti pomalu snáší sníh. Na nepříliš širokém balkónovém zábradlí tam sedí holčička v rozeplém kožichu z králičí kůže. Vůbec jí nevadí hluboký prostor pod ní. Vítr si pohrává se světlými vlásky v jejím obličeji. Zamyšleně a tak trochu smutně hledí na druhou stranu, kde se přes padající sníh rýsuje zámek za propastí.
"Tam jsem kdysi žila.
Už je to strašně dávno.
Skoro si na to nepamatuju."

Minulý týden jsem v rychlosti dopisoval a dovytvářel kostru celého dobrodružství. O víkendu jsme to testovali. No, dobrodružství nesklidilo zdaleka takový úspěch, jako jsem si myslel, :-)) pár věcí jsem tam poněkud nezvládnul. Nevypadalo to, že by se jim to dobrodružství přespříliš líbilo, i když poté, co si poslechli legendu jak to celé bylo, tvrdili opak. Většinu času totiž prozkoumávali dvě slepé uličky, které mne předtím nenapadly. Mám horu poznámek, test byl velmi prospěšný, další verze by měla být minimálně o řád lepší.
Sešli jsme se po několik letech jako stará garda - kromě staré sestavy tam byla navíc ještě Sangí. Podle reakcí při loučení to vypadá, že opravdu nevěřili, že zase začneme hrát :-) Budu se snažit hrávat aspoň jednou měsíčně, ale nevím jak to bude vycházet - leden už mám plný a v únoru jediný volný víkend...

Update stránek
Minule jsem sliboval aktualizaci třetího či pátého, ale poněkud jsem podcenil prací a běháním nabitý týden. Přes vánoce jsem byl nemocný, takže teď samé vyřizování všeho, co jsem komu slíbil, plus dokončování různých dalších aktivit, kterým jsem se během nemoci nemohl věnovat. A ještě mi toho pořád dost zbývá. Navíc ještě přípravaa sepisování Zámku za propastí. Nicméně aktualizace je teď tady.
Zrušil jsem PéeFko na vstupní stránce, zaktualizoval, probral a zaarchivoval žurnál, a mimo jiné v archivech přepsal nemalou část kódu. Také jsem zjistil, že jsem vypadnul z archívu navrcholu, asi se budu muset znovu registrovat, uvažuji dokonce o placeném rozšíření, ale vzhledem k financím si na to asi nechám zajít ještě pár měsíců chuť. Alespoň než si budu jist, že to skutečně budu pravidelně využívat pro optimalizaci.
Nu, toť pro dnešek vše. Mějte se krásně a užívejte si teplého počasí ;-)




23-01-2005

Update stránek
Ve čtvrtek jsem v novinkách sliboval o tomto víkendu velký update. Bohužel, od čtvrtka se změnilo pár věcí. Od pátku mám na pravé ruce pohmožděnou chrupavku v kloubu jednoho prstu. V sobotu mi vypadla plomba (to je úplně to nejhorší :o) ). A od včerejšího večera mám problémy s dýcháním, protože jsem v sobotu ráno sebou praštil na zem. Vypadá to na pohmožděné žebro nebo skříplý nerv něbo něco takového. Jakmile se tady v práci něco opraví a nebude mne tady tolik potřeba, pokusím se dohodnout se šéfy a vyrazit na pohotovost.
Díky tomu pobíhání po doktorech a ruce v gipsu nic nejde tak, jak jsem původně plánoval. Do toho updatu jsem se ještě ani nepustil, dělal jsem jiné věci. Snad si mně tam nenechají. Takže bohužel, do konce víkendu to určitě nebude.

Co mne zaujalo
"Umělec je nejspíš někdo, kdo v nímá, co se děje v něm a kolem něj a snaží se to nějak zpracovat, dát tomu nějakou formu a vydat svědectví."
Jan Burian v rozhovoru pro Metropolis (číslo 89, týden 20. - 26. 1.).
Myslím, že tam dobře vystihuje jak podstatu fotografování, tak i básní, povídek a umění vůbec.

Vyhledávání na internetu
Nedávno jsem hledal na českém internetu něco o hře "Changelings: The Dreaming". Changelingů ze Star Treku jsem toho našel spoustu (dá-li se to říci o jednom odstavci), o této hře ale zhola nic. Když zadám do vyhledávání "Wulf", najde mi to v tom lepším případě samé Fockewulfy (německá stíhačka z WW2). Když si dám hledat výraz "RPG", najde mi to 400 stránek, ale na prvních stránkách jsou akorát samé počítačové hry.
Nedávno jsem cosi hledal na googlu. I když jsem zadal pět slov, abych to měl co nejužší, tak prvních sto odkazů nemělo s žádným z těch slov nic společného. Pravda, asi ta slova byla docela atraktivní. Nebylo to poprvé ani naposled, co se mi něco podobného stalo. Prostě autoři dotyčných stránek chtěli, abych se dostal právě na ně, a tak google trochu ošvindlovali. Jmenuje se to "SEO", Search Engine Optimalization - Optimalizace pro vyhledávače, a jak je zneužívána je často vidět na každém kroku. Naštěstí na českých stránkách zatím ani moc ne, to asi jen na těch erotičtěji laděných, sloužících víceméně jako linkové farmy nebo chytání se na dialery.
Na Lupě nedávno (no... v létě 2004) proběhl Kurz SEO, všechno jsem to pročetl a hodlám to nyní využít. A protlačit RPG, Wulfa a Changelingy na první místa v jejich vyhledávání, tam, kam patří ;-)

Problémy s nickem
Už několik let uvažuji o své doméně. A když jsem se teď o to začal trochu zajímat, když konečně zlevnily a když jsem se rozhodl do toho jít, zjistil jsem, že ji před 9 měsíci někdo obsadil :-(
Ve čtvrtek jsem byl upozorněn, že na dracimdoupeti.cz probíhá zajímavá diskuze a že je tam často skloňováno moje a Jezevcovo jméno. Chtěl jsem se tam přihlásit, ale zjistil jsem, že mi nějak nefunguje heslo. Dal jsem si hoi poslat a nedorazilo. Po delším pátrání jsem od Almada dozvěděl, že se dělala čistka v nepoužívaných nicích a 6 hodin předtím, než jsem se tam pokusil zalogovat / registrovat, byla schválena registrace stejného nicku někomu jinému. Radost.
Na druhou stranu, stejná čistka se konečně dělala na Hofy, a tak můj nick, ke kterému jsem zapomněl heslo a které mi nešlo poslat na mail konečně zmizel. Hned jak jsem to zjistil jsem si ho obsadil :-) Takže aspoň něco ;-)


07-03-2005

Zdraví

Konečně se ozývám. Doufám, že taková prodleva mezi updaty byla z podobných důvodů naposledy.
Z těch potíží se nakonec vyklubalo naražené žebro. Doktor mne chlácholil tím, že tak, jak to bolelo, to možná bude bolet i za půl roku. Na neschopence jsem byl tři týdny. Teď už o tom téměř nevím - pokud nedělám něco fyzicky namáhavějšího. To pak bolí celá záda, případně se nemohu narovnat a jiné radosti. Když jsem přijel s ne úplně lehkým báglem z Pragoconu (týden po uschopnění), byl jsem pak dva dny úplně odvařený. Ale jak jsem už řekl, nyní je to už podstatně lepší.
Bohužel se k tomu před pár dny přidala i chřipka. Pořád jsem unavený, některé dny bolí hlava tak, že se nemohu na žádnou smyluplnější činnost soustředit a tak podobně. Naštěstí se zdá, že to už také pomíjí, a pomalu začínám dokončovat některé dva a více týdnů staré věci. %-) Akorát mi pořád veškerá práce trvá nepříjemně dlouho a potřebuju častěji odpočívat. Proto to také updatuji až nyní - původní termín, kdy jsem to chtěl stihnout, byl 20.02.2005.

Tyto stránky
20.02.2005 to byly tři roky od rozjetí těchto stránek v takové podobě a s takovou strukturou, jakou můžete vidět i nyní. Existovaly pravda už někdy v roce 1999, ale moc toho na nich nebylo a vypadaly fakt dost hrozně :-)
Kromě loňska byly každý rok předělány do nového designu nebo byl alespoň zcela překopán kód. Naposledy v roce 2003 to bylo například přepracováno z čistého HTML na styly a byly zapojeny některé javové vychytávky (náhodně generované citáty na úvodní stránce).
Jenže člověk se pořád učí a už je něco takového potřeba udělat znovu, poněvadž začínám mít na kód čím dál větší nároky. Minule jsem se zmiňoval o tom, že by je bylo vhodné optimalizovat pro vyhledávače. Dále chci všechny stránky zařadit do Navrcholu, což mi umožní dobře analyzovat, o které stránky je největší zájem, jaké se používá rozlišení a hloubka barev, jaké prohlížeče, odkud přichází noví návštěvníci a podobně. Díky tomu budu moci zkvalitňovat tyto stránky (např. optimalizovat je pro nejrozšířenější verze prohlížečů). Teď jsem objevil Zásady přístupného webu a chci podle toho pár věcí předělat. Podepíše se to pak na každé stránce. Bude to spousta kódu, ale například i vstupní stránka. A to všechno dohromady plus pár změn designu je už v podstatě nová verze stránek. Nicméně momentálně nemám v plánu se do toho pouštět, dokud nedokončím alespoň třetinu plánovaného obsahu pro RPG sekci (a naplánováno toho mám celkem dost).
Chtěl jsem toho aktualizovat celkem dost a dost věcí jsem rozpracoval, ale právě díky tomu zahlcení pak bylo rozdělané všechno a dokončeno nebylo nic. Takže v dalších dnech přibydou tři články do RPG teorie, možná i článek o vývoji pluska, který teď přepracovávám pro hrynahrdiny.cz, první várka fotografií ze Svátku Příběhu (ta z digitálu, klasické budou vyvolány až po dofocení filmu, o což se budu snažit příští týden). Také bych rád konečně dokončil report z minulého ElfConu a příběh z hraní Changelingů na FénixConu. A zjistil jsem, že kvůli nedomyšlené změně v CSS souboru bylo po devět měsíců rozhozeno několik stránek a já o tom vůbec nevěděl.
No, a co dnes bylo updatováno? Všechno najdete v novinkách :-)

A jinak...
Když jsem s rukou v gipsu dokončoval Zámek za propastí, přestal mi fungovat monitor. A Dech draka měl jít během pár dní do tisku. Takže tam šel, ale bez mého dobrodružství.
Na Pragoconu jsme si pěkně zahráli s Ioreth. Nakonec jsem průběh toho dobrodružství vyvěsil i na těchto stránkách, nachází se zde. Jinak Pragocon byl celkem fajn, jen štvalo, jak nás pořád vyháněli a pak zase naháněli do tělocvičny. Výsledkem bylo, že v noci na neděli byla tělocvična z poloviny prázdná, zato všechny chodby a třídy byly plné lidí ve spacácích.
Svátek Příběhu se loni konal... až letos :-) Byl celý nádherně pohodový a poklidný, pěkně jsem si tam odpočal. Těším se na fotky z kinofilmu, zkusil jsem si koupit Ilford Delta s ISO 3200. Zbytek doufám dofotím na portrétky a akty :-)
Už se docela pěkně rozběhla práce na bestiáři. Já toho zatím udělal minimum a asi budu mít problémy Errica dohnat :-) Zdržuje mne ale pár věcí, které bych už konečně chtěl dokončit, a které se nepříjemně vlečou. Jsem rád, že touto aktualizací jsem se dvou z nich zbavil.





Copyright © Wulf
poslední aktualizace: 19-09-2005