Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

13.2. 2002BelcarnenHarry Potter a Kámen Mudrců - recenze

Tento web je sice věnován filmu Pán Prstenů, ale neodpustil jsem si nepřidat recenzi na Harryho Pottera. Paralel těchto dvou děl je až příliš (v posledních měsících) na to, abychom se zde zabývali jen jedním z těchto filmů …

Harry Potter a Kámen Mudrců - recenze

Harry Potter … 
… je literární fenomén posledních několika let. Série knih J. K. Rowlingové, která "naučila děti znovu číst" a vytvořila základ pro naprosto neskutečnou komerční mánii. Takovou, že ta okolo Pána Prstenů je ve srovnání s ní úplné nic. A v neposlední řadě i vynikající filmové dílo (ne náhodou komerčně nejúspěšnější film loňského a začátku letošního roku, který s přehledem strčil Společenstvo Prstenu do kapsy .. ale není všem dnům konec a my, fanoušci filmového LOTRa, jsme velice vytrvalí).
Harry Potter vtrhne do našich kin na Valentýna, tedy právě zítra. Měl jsem možnost film vidět již dříve a rád se s vámi podělím o své zážitky. Film jsem ale shlédl v originále (angličtině) a tudíž se nemohu vyjádřit k českému dabingu, se kterým se film do našich kin dostává.

Děj filmu …
… není nutné čtenářům knihy popisovat vůbec. Film se 100% věrně drží knižní předlohy a dle mého obsahuje vše podstatné. Samozřejmě (a u filmu to snad ani jinak být nemůže) jsme připraveni o část "vnitřního života" Harryho, který je popsán v knize. Ale to se dá zvládnout. Dovolím si trochu kacířskou myšlenku, za kterou doufám nedostanu příliš vynadáno. Pokud se vám moc nechce do čtení knihy (ač to mohu jen doporučit), pro seznámení se s Potterem vám úplně stačí vidět jen film. To je asi zásadní rozdíl oproti filmovému Společenstvu Prstenu. Po shlédnutí LOTRa získáte jen skutečně matnou představu o tom, čím je knižní předloha. 
Každopádně pro ty, co knihu nečetli, ve zkratce děj přeci jen nastíním. Chlapec Harry Potter vyrůstající v mudlovské (rozuměj: nekouzelnické) rodině svých příbuzných, jelikož jeho rodiče za tajemných okolností zahynuli, náhle dostane podivný dopis .. na formu doručení si rozhodně počkejte do kina. V něm se dozví, že je v podstatě kouzelník, a má se dostavit do Bradavické školy čar a kouzel, kde bude své vrozené schopnosti rozvíjet. Zjistí také, že ve světě čarodějů je již teď známou a slavnou osobností, a to díky své jizvě ve tvaru blesku na čele. Tu mu způsobil temný čaroděj Lord Voldemort při pokusu usmrtit jej. Pokus to byl veskrze neúspěšný a obrátil se proti němu. Harry tedy začíná studovat. Na škole se dějí hromady zábavných věcí, jen si počkejte na hodinu létání na koštěti. Harry začíná hrát oblíbený čarodějnický sport, tzv. famrpál. O co jde ? Nechte se překvapit! Atmosféra ovšem začíná houstnout. Na scéně se objevuje proslavený Kámen Mudrců a ďábelský Lord Voldemort se s jeho pomocí pokouší opět povstat ve své dřívější podobě a moci, o kterou jej připravil pokus zabít Pottera. Podaří se mu to? Nebo mu v tom snad někdo zabrání? Hádejte … můžete jednou.
Takhle shrnuto vám možná přijde první Harry skutečně jako pohádka pro malé děti. Ano, možná takový opravdu je. Ale i dospělý návštěvník si v něm najde to své a dobře se pobaví.

Zpracování filmu …
… je víc než jen dobré. 130 milionů dolarů se projevilo jako účinný prostředek pro vytvoření skutečně povedené atmosféry, kdy "vzduch přímo jiskří magií". Vizuální efekty jsou skutečně skvělé. Pár lidí si stěžovalo, že na cenu filmu je jich tam málo. Neřekl bych. Snad právě proto, že spousta věci vypadá tak přirozeně a jsou dílem počítačové techniky byla cena taková jaká byla. Obzvláště létání na koštěti vypadá dokonale (ač fyzici budou tiše skřípat zuby). Oxfordská univerzita se proměnila k nepoznání, stala se prostě školou čar a kouzel v Bradavicích. Přesně takovou, jak je popsána v knihách. Se všemi záludnými schodišti, sochami, duchy a obrazy s mizejícími postavami. 
Scéna souboje s Trollem vám bude určitě povědomá. Snad až příliš připomíná boj se jeskynním obrem v Morii. Obě potvory jsou si dost podobné i vizuálně. Jediný rozdíl je v tom, že souboj v Potterovi má být úsměvný (hůlka v nose) a zábavně napínavý a také takový je. V LOTRovi k smíchu být nemá, ale někdy tak trochu působí (Legolas přebíhající po řetězu a pálící šípy do hlavy a podobně).

Hudba …
… je dílem Johna Williamse, který má na svědomí třeba Hvězdné Války. Zlý jazykové tvrdí, že pro Pána Prstenů byl na hudbu vybrán Howard Shore, protože nebyl tak ďábelsky drahý jako právě Williams. Po pravdě .. levnější alternativa se v případě LOTRa ukázala jako kvalitnější. Hudba v Potterovi je fajn. Příjemně dotváří atmosféru, chvílemi i docela vynikne. Soundtrack bych si klidně jednou poslechl, ale znovu asi ne. Na můj vkus příliš mnoho líbivých znělek snažících se vylepšit celkovou průměrnost. Ve filmu fajn. Neutkví v paměti, ale také nijak snímek nezprotiví. 

Obsazení …
… je další poměrně silnou stránkou filmu. Herecké výkony jsou slušné, ale skutečně mne "dostala" vizuálně dokonalá podoba s popisem postav v knize. Harry je Harry. Zrzavá dvojčata Weasleyů jsou prostě dokonalá a Hermiona jakbysmet … a profesor Snape snad ani lepší být nemohl.
Brumbál vypadá tak jak má, tedy trochu jako Gandalf, když je zrovna v pohodě v Kraji a nic ho netrápí. Někdo vtipně poznamenal, že plastová figurka Gandalfa a Brumbála se liší jen nápisem na krabici. Tak trochu je to pravda …
Několika hercům se skutečně podařilo vystihnout i "osobnost" hrané postavy. Za všechny opět uvádím právě Snapea. Kdo četl knihu prostě musí uznat, že lépe nejspíš zahrát nešel. Naopak pár herců trošku "přehrává". Mezi ně patří třeba Hermiona. Ale jako celek působí herecký ansábl vyváženě. 

Verdikt …
… je poměrně jasný. Harry Potter a Kámen Mudrců je více než jen povedený film. Jedná se o výborné zpracování knižní předlohy na filmové plátno, které by si nemělo nechat ujít žádné dítko´ a ani ti starší z nás. Návštěvou filmového Pottera strávíte několik desítek minut v příjemné společnosti milého příběhu, který dokáže "pohladit na duši". Možná nemá stejnou moc jako kniha, ale i přesto … jděte na něj! Doporučit jej lze jak těm, co mají knihy rádi, tak i těm, co je nikdy nečetli. Komu se ovšem kniha nelíbila (zdá se to nepochopitelné, ale i tací jsou), tomu se asi nebude líbit ani film …

Kámen Mudrců je první ze série 4 připravovaných filmů. Další dva se již natáčí a do kin přijdou asi podobně jako díly LOTRa s ročním odstupem. Už teď se těším na Tajemnou Komnatu, Vězně z Azkabanu a obzvláště pak na už poměrně drsný a brutální Ohnivý Pohár.

Název:  Harry Potter a Kámen Mudrců
Obsazení: Harry Potter (Daniel Radcliffe), Ron Weasley (Rupert Grint),
Hermiona Grangerová (Emma Watsonová), Hagrid (Robbie Coltrane),
Albus Brumbál (Richard Harris), profesor Snape (Alan Rickman),
profesorka McGonagallová (Maggie Smithová)
Režie: Chris Columbus
Hudba: John Williams
Délka: 152 minut
Kamera: John Seale
Scénář: Steve Kloves
Hodnocení:  90% film je určen pro trochu jinou diváckou kategorii než 
Společenstvo Prstenu, ale myslím, že právě pro menší diváky 
bude stejnou bombou jako LOTR pro nás …

Napsal Jan "Belcarnen" Čeřovský, 13. února 2002
E-mail: cerovsky@jcsoft.cz

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

colonelka, přidáno 15.3. 2003 16:29:56
Film HP je stejne skvelej jako knizky!!!Je proste bomba!Hlavne Snape:)V knizce jsem ho sice nesnasela,ale po filmu je to jinak!Ja ho(Alana Rickmana) miluju:)
Mage, přidáno 6.3. 2002 22:13:32
Ty fazolky jsou děsně chemický a vůbec se nedaj jíst (ani ty bez vykřičníku)!!!
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 5.3. 2002 23:53:14
Jo. Jediné zajímavé jsou ty s vykřičníkem a ten je ještě jako trapné varování. Ale křenová je fajn :)
Ruby, přidáno 4.3. 2002 8:15:09
Bertíkovy fazolky mě těžce zklamaly :o(
Chuťově nic moc a na žádnou vážně ujetou jsem nenarazila...

Tomcat, přidáno 3.3. 2002 16:04:54
rada pro priznivce HP kupte si karton betikovych fazoly vyberte ty s vikricnikem a nezapomente kousat... :)
doufam ze mate radi lentylki s kremskou hortici a cukrem

Fosco, přidáno 23.2. 2002 19:39:09
Hermiona byla dost dobrá, některé gagy a narážky ale pochopí až starší lidi než 7leté děcka. Vcelku dobrý film(knihu jsem nečetl)...ale LOTR je LOTR:-))
Eva, přidáno 22.2. 2002 21:33:12
No a teď k samotnému filmu:právě jsem se vrátila z kina,takže moje dojmy jsou poměrně čerstvé. Souhlasím,že technická stránka filmu byla dokonalá a herci byli úžasní(tady opět ten Rickman-nádhera:-))) No ale jinak jsem měla pocit,že být malým děckem,tak v noci neusnu. Bylo to všechno tak hrozivé... Já mít dítě a rozhodovat se zda ho vzít na PP či HP(rozhodujíc se podle toho jak moc se bude bát),vezmu ho na PP. Teď už nic nezmění můj názor,že režisérem měl být Terry Gilliam-jakožto bývalý Monty Python by do filmu vnesl skutečný humor ne jen rádoby vtipné omlacování a výbuchy a jakožto člověk s duší ditěte(což prokázal u Lupičů času a Barona Prášila) by filmu dal jiskru a náboj a zmírnil jeho hrůzostrašnost. Tím nechci říct,že se mi film vůbec nelíbil,ale ve srovnání filmové verze PP a HP u mě jednoznačně vítězí PP.
P.S.Co se nakonec dá očekávat od režiséra filmů,kde se tatínek převléká za starou babku a nebo kde sadistické dítě hystericky ječí a všichni kolem volají:Kevinéééééé:-)))))))))))))))))

Eva, přidáno 22.2. 2002 21:20:33
Jinny:Já vždycky fandila Rickmanovi-nad trapným Costnerovým Hoodem měl stoprocentně navrch. Navíc má Rickman jednu důležtou věc,která všem holywoodským prefabrikátům chybí a to je notná dávka šarmu-A.R. je totiž nechutně okouzlující a já ho naprosto nekriticky zbožňuju...
Ymber, přidáno 22.2. 2002 21:19:21
Jinny: Pěkně řečeno. ;o)
Jinny, přidáno 22.2. 2002 12:45:36
To by ses divila, Evy. Asi znám v okolí spíš lidi, co žerou hollywoodský hvězdy. No, Robin Hood byl taky hollywodskej, ale Alan Rickman to vážně notně vylepšil, nevěděla jsem, komu víc fandit. Zuzo, takovýho chytrýho dítěte si važ, v tomhle věku jsou to jinak parchantíci. Ale Silmarillion bych mu ještě do ruček nedávala :-)
zuza, přidáno 21.2. 2002 14:55:48
Pratele,muj syn (9let) behem 1 mesice precetl vsechny Pottery, shledl film v anglictine (ale vubec mu to nevadilo,protoze uz dopredu hlasil, co bude).Nasledne se pustil do Hobita a ted cte prvni dil Pana Prstenu.Takze si nemyslim, ze by Pana Prstenu deti neschrouply.Asi je to treba oslovi trochu jinak nez az to budou cist ve dvaceti nebo ve triceti.Me se oba filmy libily a diky vam vsem za tip: Nebudu cekat, az synek docte knihu a pustim mu film klidne uz zitra vecer, aby z nej nebyl zklamany, ze tam neni vse jako v knize.
Eva, přidáno 20.2. 2002 19:26:05
Jinny:Alana Rickmana zná každej,nebo ne? Myslím,že AR je vždycky zárukou skvělýho hraní a i z podprůměrné hovadiny udělá film hodnej povšimnutí(viz. Robin Hood s Costnerem).
Jinak HP se mi líbí,i když nepatřím do cílové věkové skupiny čtenářů. Ale i přesto pro mě je,byl a bude nejlepší PP.

Jinny, přidáno 20.2. 2002 13:33:39
Ymber: Správně, správně. PP se řadí mezi fantasy, i když to docela neodpovídá. Nemyslela jsem si, že fantasy je pro děti, ale že je v ní všechno ve stylu Barbara Conana.
Eva: Nestačím se divit. Za to, že znáš Alana Rickmana, máš můj obdiv.
Belcaren: Netvrdila jsem, že je to špatnej film, jsi jeden z těch šťastnějších, co se dokážou přeníst přes určitý vady. Prostě je dobrej, o to nic, a knížky jsou ještě lepší. Docela se těším, až se mi je podaří sehnat.

Ymber, přidáno 19.2. 2002 19:46:03
Že je PP pro děti, to říkají akorát ti, kdo nemají ponětí, o co jde, anebo ti, kdo sami ztratili fantazii asi tak v šesti letech.
Eva, přidáno 19.2. 2002 19:38:08
Mě se HP líbí hodně a těším se na film. Nejvíc na Alana Rickmana jako Snapea-já ho prostě zbožňuju. Nemá smysl přesvědčovat,že HP není pro děti-je. Na druhou stranu kolik lidí říká,že PP je taky pro děti...
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 18.2. 2002 20:50:50
Ale no tak :o)
Copak říkám, že komerční úspěch vypovídá něco o kvalitě filmu? To vůbec ne .. jen o tom, kolik na něj chodí do kin lidí ... a (bohužel) i na kraviny se chodí ...
Možná Pottera přeceňuji, ale neberte mi to :) Skutečně si myslím, že pro děti je to geniální dílko .. stejně jako knihy ... jen o chlup horší než právě ty :o)

Jinny, přidáno 18.2. 2002 14:41:41
Lucy, asi budeš mít pravdu, ale ono na tom zase tolik nezáleží, ať si na Pottera klidně lidi choděj, jak chtěj, tak v kvalitě nikdo pochybovat nemůže, když už se musí tyhle dva filmy srovnávat. Belcarene, myslím, že film o Harrym přeceňuješ. Prý lepší než samo to dílko je megalomanská kampaň, která ty, kdo by si snad nechali povinného Pottera ujít, vrací na stromy.
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 17.2. 2002 16:47:05
Jo .. včera sem film viděl v kině s českým dabingem. Je docela povedený, ale pár vtípků z originálu nevynikne (had syčící "sssThankssss" a podobně).
Jinak co se komerčního úspěchu týče, tak kina i v ČR jsou na Pottera narvaná a i v mezitýdeních srovnáních proti LOTRovi v USA v ziscích vede). Viz následující statistika. To jen okolo té debaty o KOMERČNÍM úspěchu ...
---
6 $7,803,075 / $258,449,272 $7,092,906 / $264,095,956
7 $5,704,259 / $266,274,199 $10,978,760 / $285,634,174
8 $3,618,397 / $271,416,919 $5,930,425 / $300,404,434
To jsou vždy zisky LOTRa a Pottera ten který týden promítání + celkově. Ale určitě Pottříka předeženeme. Je pravděpodobné, že na LOTRa se bude chodit déle ..

Eversmile, přidáno 17.2. 2002 11:15:20
V pátek jsem na HP byl a musím říct, že film je udělaný možná až moc jako pro mladší publikum. Čekal jsem, že bude napínavější, ale i tak je Famfrpál udělaný skvěle a Snape taky!

Lucy, přidáno 16.2. 2002 19:49:32
Jinny: Já se obávám, že Harry si ani u nás držku nenabije - když si vezmeš, že na LOTRa jako na každej normální film chodí lidi většinou po dvou, zatímco na filmy pro děti jde obvykle celá rodina, takže návštěvnost můžeš hned násobit dvěma...:o( Není náhoda, že v celé filmové historii mají největší návštěvnost pohádky - například Pyšná princezna a v poslední době Z pekla štěstí, ač si myslím, že povedený film pro děti má vypadat trochu jinak...:o(
nenwen, přidáno 15.2. 2002 20:54:54
Harry je uplne o necem jinem nez LOTR,to je snad nam vsem jasne...a proto me ani tak netrapi,jestli se drzi predlohy(jakoze asi jo)a tak-proste se na nej tesim,stejne jako se mi libily ty knizky...
jo-a ta scena s trollem ve Spolecenstvu mi pripadla jako jedna z nejnepovedenejsich..:((((

Jinny, přidáno 15.2. 2002 13:50:09
Společenstvo Prstenu má v téhle chvíli na kontě nějakých 650 milionů dolarů na tržbách, takže za HP zase o tolik nezaostává. U nás se už návštěvnost blíží k půl milionu, což je pěkně těžká hozená rukavice. Aby si Harry nerozbil držku.
Jinny, přidáno 15.2. 2002 12:50:45
Harry je šíleně komerčnía a zamerikanizovanej, ale je to hlavně kvůli tomu, že knížky o něm nejsou klasika. Rowlingová takovou kampaň nechtěla, protože je to chytrá ženská a věděla, že to spoustě lidí (jako mě) bude vadit.
Súlwen, přidáno 15.2. 2002 11:52:17
Pěkný, už se těším až vyrazím. Synovec na mně visí už dva dny a pořád žebrá, mně se ale vůbec nechce do Multiplexu.
Ještě k tomu trolovi. Jeden obrovský rozdíl oproti LOTRovi je i to, že Rowlingová souboj s trolem skutečně v knize popisuje (včetně oné hůlky v nose, pokud se nemýlím ;-))
Maffet: Ohnivý pohár jsem četla asi do pěti hodin do rána. Vůbec jsem se od něho nemohla odtrhnout. Konec je opravdu překvapivý. Ještě ani jednou se mi nepovedlo tipnout toho pravého padoucha a to si pořád říkám příště se mi to podaří! Už teď se těším, až vyjde Fénixův řád. Jo mimochodem, ten má být ještě drsnější než Ohnivý pohár, tak nevím, jestli to ještě bude literatura pro děti!
Ale jinak kolem té mánie kolem HP je mi taky blbě. Víte, že už se prodávají i Bertíkovy fazolky? (jo mimochodem to přejmenování z Bertíkových lentilek na fazolky bylo právě z tohohle důvodu) Ale z figurek k PP jsem se taky málem poblinkala.

Patrik Helta, přidáno 14.2. 2002 21:31:48
Je sice pravda, že FotR je mnohem lépe zpracováno, ale na druhou sranu, mě HP pobavil stejně dobře. Musel bych se tu zbytečně znovu zaobírat témetem "nelze to srovnávat, kvůli odlišnosti obou témat", ale podle mě si FotR ty nominace na Oskary (a snad i výhry) opravdu zaslouží. HP je spíše film pro děti, takže takovou vážností jako LotR neoplývá, ale i přesto ho doporučuji! Viz recenze...
Eversmile, přidáno 14.2. 2002 20:19:26
Zítra na ten film jdu!!! Těším se ne něj od listopadu, kdy jsem si koupil Ohnivý pohár a dozvěděl se, že film bude mít teď v únoru premiéru... Alahomora!
A-rwen, přidáno 14.2. 2002 19:55:32
No já jako bývalá fanynka HP jsem v dost obtížném postavení...HP už nesnáším..(je ho všude plno a není to srovnatelné s obsahovou stránkou knihy)Na jednu stranu chci HP uštědřit smrtící srovnaní s PP ale na druhou stranu jako kniha pro děti je to ideální..nic víc nic míň
Fosco, přidáno 14.2. 2002 19:24:07
Ehm...cože? Harry Potter strčil LOTRa do kapsy? To ses zbláznil?
Ivetir, přidáno 14.2. 2002 19:12:25
Já jsem tuhle recenzi nečet, ale potvrdily se mé informace - Harry Potter je pro děti!
lollitka, přidáno 14.2. 2002 14:51:12
No, Harry P. je určitě moc dobrej film a ještě lepší knížka, to mu nikdo nebere. Záleží na tom, kdo se na ty dva filmy dívá. Pro děti a hloupější lidi PP není, tak se pobaví u HP, i když ten taky nebude tak jednoduchej. Na Harryho si budu muset pár měsíců počkat, ale lepší než PP asi nebude. Nechci se ohánět cenama, ale Společenstvo už jich pár posbíralo a těch třináct nominací... to už o něčem vypovídá.
Jinny, přidáno 14.2. 2002 14:38:00
Mluvíte tu o HP tak pěkně...Asi si to přečtu a na film půjdu určitě. Pravda, lepší než FOTR nebude, ale to vůbec nevadí. Jak to tak vypadá, překoná mnohé jiné soupeře.
Gar, přidáno 14.2. 2002 14:24:05
lidi,je jasny ze na svete neni jenom Pan prstenu:))dobre ze zaujeti na cokoliv co napada Lotra pomalu opada:)))a nemyslim ze treba Moulin roughe by byl spatnej film...neda se to srovnavat,kazdej film je v necem dobrej a srovnavani a kritika filmy zabiji...
maffet, přidáno 14.2. 2002 13:39:08
Vezen z Azkabanu mi neprisel tak moc napinavy, ale Ohnivy pohar jsem vcera cetla az do tri hodin a dnes nemyslim na nic jineho, nez bezet domu a docit jak to dopadne :-) (a to mi je dobre pres petadvacet) Uz aby byla nedele, to mame s prateli zamluvene listky.
qcpx, přidáno 14.2. 2002 12:00:09
Tak uvidíme. Dneska jsem v MF Dnes sice četl něco trochu jiného, ale po této stránce nelze novinářům věřit. Hlavně ať makaj na těch dalších dílech, zvlášť Vězeň z Azkabanu a Ohnivý pohár by mohly být docela zajímavé. Přece jenom v nich je Harrymu o něco málo let víc... a Hermioně taky, že? :oD
Film bohužel uvidím až kdovíkdy, protože v Brně jsou kina vyprodaná hodně dopředu. Ale na Snapea se těším už teď, na fotkách vypadá přímo úžasně - sympaťák!!! :o)

Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist