Princip hry

GameBook Engine je v podstatě jednoduchý interpret. Na základě datových souborů s kódem (příkazy) provádí předepsané akce. Vypisuje text, nutí hráče bojovat s příšerami, dává mu na výběr z několika možných pokračování či přehrává zvuky. Datové soubory jsou psány zjednodušenou formou XML (viz. Použitelné TAGy). Jsou zpracovávány sekvenčně, řádek po řádku. Každý řádek může obsahovat maximálně jeden příkaz s maximálně pěti parametry. Na řádku může být také jakýkoliv jiný text, ale ten je zobrazen pouze v případě, že je uvozen v bloku tagy <POPIS> a </POPIS>. Pokud není uvozen těmito tagy, tak je považován za "komentář". Zdrojové soubory, příklad použití tagů a využití všech funkcí systému si lze snadno prohlédnout v přiložené testovací textovce Bažina škorpiónů. Ukázka zdrojového kódu viz. také  Použitelné TAGy.
Jde opravdu jen o interpret. Veškeré souvislosti, provázání datových souborů, definice světa - vše si definujete v datových souborech.

Při vytváření nové hry je také nutno definovat "zaváděcí" soubor (obvyklne "jméno hry".GBE či INDEX.GBE). Tento soubor obsahuje údaje jako jméno hry nebo cestu k úvodnímu obrázku. Povinně je také nutné definovat jméno první herní obrazovky (resp. odkaz na soubor s ní).

Herní obrazovky pak mohou obsahovat tyto elementy:
   POPIS
- zobrazení bloku textu
   CHOICE - možnost výběru pokračování
   OTOC - zobrazení odkazu pro otočení na jinou herní obrazkovku (stránku)
   UPRAV - upravení některé z hodnot vaší postavy
   PROMENA - definování nové proměnné
   PREDMET - hráč obdrží předmět s udaným jménem
   SMAZPREDMET - z inventáře bude odstraněn předmět s udaným jménem
   ZVUK - dojde k přehrání zvukového (WAV) souboru
   POTVORA - dojde k zobrazení dialogového okna ve kterém se odehraje "souboj" s potvoru daných parametrů

Všechny tyto parametry lze umísťovat do bloků, které se zpravovávají v závislosti na existenci / neexistenci předmětu (JEPREDMET), existenci / neexistenci proměnné s určitou hodnotou (JEPROMENA) nebo hodnotě některé z vlastností hráče - stamina, umění boje, štěstí - (JEHODNOTAVETSI).

 


[ Jak to funguje ] Ovládání ] TAGy ] Zdrojáky ]


Navštivte JCsoft's Homepage - http://www.jcsoft.cz
Tuto stránku vytvořil Jan Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist